دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» در صورت حمله قلبی چه چیزی باید بخورید؟

در صورت حمله قلبی چه چیزی باید بخورید؟


یک رژیم غذایی سالم ، فعالیت بدنی منظم و ترک سیگار می تواند به جلوگیری از بروز مشکلات قلبی کمک کند. در این مقاله ، غذای موردنیاز برای افزودن به رژیم غذایی خود را در صورتی که دچار حمله قلبی شده اید یا می خواهید از حمله قلبی احتمالی جلوگیری کنید ، کشف کنید.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

متخصصان درباره سالم ماندن افراد زیاد صحبت می کنند. اما اگر دچار حمله قلبی شده اید یا می خواهید از بروز یک مشکل قلبی دیگر جلوگیری کنید ، چه رژیم هایی را باید دنبال کنید؟


استرس ، سوء تغذیه و استراحت ناکافی بر سلامت قلب تأثیر می گذارد. بنابراین ، پس از سکته قلبی ، باید عادت های سالم تری مانند ترک سیگار ، ورزش و تغییر رژیم غذایی خود داشته باشید. بیمار که دچار حمله قلبی شده است باید دستورالعمل پزشک خود را برای بهبود و سالم ماندن دنبال کند.


در این مقاله نکاتی در مورد غذاهایی که باید بعد از سکته قلبی به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، برای شما بیان خواهیم کرد.


حمله قلبی و عادات سالم


طبق آمار سازمان بهداشت جهانی ، بیش از 17 میلیون نفر در سال 2012 به دلیل بیماری های قلبی و عروقی درگذشت. WHO همچنین اظهار دارد كه 80٪ از حملات قلبی و سكته مغزی قابل پیشگیری است.


پیروی از یک رژیم غذایی سالم ، فعالیت بدنی منظم و خلاص شدن از عادات سمی می تواند در جلوگیری از بحران هایی که زندگی شما را به خطر می اندازد ، به شما کمک کند. اگر دچار حمله قلبی شده اید یا می خواهید از حمله قلبی احتمالی جلوگیری کنید ، باید غذاهای زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید.


رژیم غذایی بعد از حمله قلبی


فاکتورهای خطر مانند کلسترول ، گلوکز یا فشار خون باید پس از حمله قلبی از نزدیک مورد بررسی قرار گیرند.

بیمارانی که دچار حمله قلبی شده اند باید سطح کلسترول و گلوکز پایین باشند و فشار خون خود را تحت کنترل نگه دارند. آنها می توانند این کار را با دارو ، ورزش و رژیم غذایی سالم انجام دهند.


سالم ترین رژیم برای این بیماران رژیم مدیترانه ای است. این بدان دلیل است که سرشار از سبزیجات ، میوه ها ، غلات سبوس دار ، ماهی و همچنین برخی از گوشت های بدون چربی است. اگر دچار حمله قلبی شده اید ، باید همه چیز را با روغن زیتون طبیعی تهیه کنید و تا حد ممکن از نمک استفاده نکنید. به جای نمک می توانید از گیاهان و ادویه های معطر استفاده کنید.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


شما باید لبنیات کم چرب مصرف کنید و هفته ای دو بار حبوبات مختلف میل کنید.


در صورت حمله قلبی چه غذایی بخورید


میوه و سبزیجات

براساس بنیاد قلب اسپانیا ، رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات باعث افزایش سطح پتاسیم و منیزیم می شود که قلب را از اختلال در ریتم محافظت می کند. علاوه بر این ، این رژیم به کاهش سطح سدیم کمک می کند. مقدار سدیم ارتباط نزدیکی با فشار خون دارد.


روغن زیتون طبیعی

این ماده غذایی که برای قلب بسیار مفید است ، اساس رژیم مدیترانه ای است.

روغن زیتون دارای مزایای سلامتی مهمی است. خوردن چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز با یک رژیم غذایی سالم و متعادل مدیترانه ای خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش می دهد.


آجیل

آجیل های سخت منبع برجسته ای از مواد مغذی سالم است و سرشار از چربیهای اشباع نشده است. به طور خاص ، گردو همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است ، یک چربی اشباع نشده. امگا 3 برای سلامتی قلب بسیار مهم است.


این آجیل همچنین حاوی اسید آمینه است که از تولید نیتریک اکسید حمایت می کند ، که در نهایت به تنظیم فشار خون کمک می کند .


چای

انواع چای حاوی کاتچین است ، عنصری که با مهار کلسترول و جلوگیری از لخته شدن خون به حفظ فشار خون سالم کمک می کند. آنها همچنین حاوی کوئرستین هستند که باعث افزایش عملکرد رگ های خونی می شود.


ماهی

مانند روغن زیتون ، ماهی سرشار از روغنهای سالم است که قلب را محافظت می کند.

بعد از حمله قلبی ، باید چربی اشباع شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید. با این حال ، هرگز نباید چربی های اشباع نشده را فراموش کنید. ماهی ها مانند ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی یا ماهی سالمون حاوی این روغن ها هستند.


غلات و حبوبات کامل

حبوبات منبع فوق العاده ای برای پروتئین گیاهی ، فیبر و مواد معدنی است.


غذاهایی که نباید بعد از حمله قلبی به آنها بخورید


شیرینی های مختلف

اگر دچار حمله قلبی شده اید ، باید کلسترول یا غذاهای چربی را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

پس از حمله قلبی ، شما باید رژیم غذایی سالم برای قلب خود دنبال کنید. بنابراین ، باید از غذاهای حاوی چربی های اشباع ، چربی های ترانس و کلسترول مانند شیر پرچرب ، کره ، قسمت های چرب گوشت یا شکر خودداری کنید.


همچنین باید از گوشت های دودی خودداری کنید ، زیرا این مواد حاوی چربی های مضر و مقدار زیادی سدیم ، کالاهای پخته شده از چربی ترانس و غذاهای از قبل پخته شده هستند.


در آخر ، به یاد داشته باشید که مقدار معقول ورزش را در روال خود قرار دهید. در مورد بهترین گزینه های ورزشی برای شما با پزشک خود مشورت کنید. بعد از حمله قلبی ، فعالیت بدنی متحد بزرگی برای بهبود سلامت قلب شما است.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده