بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکاتی برای جلوگیری از آلوده شدن به کرونا ویروس

نکاتی برای جلوگیری از آلوده شدن به کرونا ویروس


به دلیل شیوع کروناویروس ، تمام دنیا به معنای واقعی کلمه نگران هستند. در برخی از کشورها ، اگرچه هنوز سطح ریسک پایین است ، اما برای کاهش خطر انتقال ویروس تا آنجا که ممکن است ، باید اقدامات اساسی انجام شود.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

در هفته های اخیر ، همه افراد به دلیل افزایش جدی در موارد کرونا ویروس در سراسر جهان ، روزهای بسیار پر اضطرابی داشته اند. علاوه بر این ، افزایش مشاهده شده در مرگ و میر ناشی از ویروس باعث شده تا سطح نگرانی به بالاترین حد برسد. البته در مواجهه با چنین تصویر جدی و بدبینانه ، متداول ترین سؤالی که افراد می پرسند این است که برای جلوگیری از انتقال کروناویروس چه باید کرد.


Coronavirus چیست؟


Coronaviruses یک خانواده ویروس است که منشأ آن ناشناخته است. انواع مختلفی از coronaviruses وجود دارد. این ویروس ها می توانند اثرات جدی مختلفی داشته باشند ، از آنفولانزای معمولی گرفته تا ذات الریه ، حتی در جدی ترین موارد ، تا نابودی کامل سیستم تنفسی.


اولین موارد از نوع جدید coronavirus ، که در حال حاضر در سراسر جهان موثر است و به عنوان بیماری همه گیر اعلام می شود ، در دسامبر سال 2019 در ووهان چین کشف شد. از آن زمان سرعت انتقال ویروس از انسان به انسان در حال افزایش است و مشاهده می شود که تعداد افراد آلوده روز به روز بیشتر میشوند.


مشخص است كه كورنا ویروس ، كه در حال حاضر در بیش از 119000 نفر مشاهده شده است ، بیش از 4284 نفر را كشته است. این تعداد در هر دقیقه در حال افزایش است. اگرچه مشخص شده است که تعداد افرادی که به دلیل داشتن ویروس کرونا شناسایی شده اند زیاد است ، اما دیده می شود که تعداد مرگ و میرهای ناشی از این ویروس هنوز به تناسب کم است.


علائم Coronavirus چیست؟


علائم کروناویروس بسیار شبیه به علائم ناشی از آنفولانزا است. با این حال ، عواقب ناشی از این بیماری تا زمانی که سیستم تنفسی غیرقابل کار شود ، منجر به اثرات بسیار جدی نمی شود.

Coronavirus معمولاً علائمی شبیه به بیماری آنفولانزای معمولی ایجاد می کند. ما می توانیم شایع ترین این علائم را به شرح زیر ذکر کنیم:


آبریزش بینی

ناراحتی عمومی

خستگی بیش از حد

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

درد عضلانی

سرفه

تب بالا و لرز.

گلو درد و سردرد


این ویروس می تواند بدون علامت (بدون علامت ، بدون علائم) باشد .


این جدی ترین موارد اغلب در افرادی دیده می شود که از این بیماری آسیب پذیرتر هستند. افراد در این گروه سالمندان ، نوزادان تازه متولد شده یا افرادی هستند که سیستم ایمنی بدن آنها به هر دلیلی ضعیف است.


چگونه Coronavirus گسترش می یابد


بزرگترین جزئیات نگران کننده درباره coronavirus این است که این ویروس توانایی انتقال از شخص به شخص دیگر را دارد. این بدان معناست که فرد حامل ویروس می تواند افراد دیگری را بدون هیچ علائمی آلوده کند ، یعنی حتی بدون دانستن بیمار بودنش.


همچنین باید تأکید کنیم که در حال حاضر هیچ درمانی خاص برای کورنا ویروس وجود ندارد. همچنین هیچ گونه واکسن یا روش خاصی برای محافظت از ویروس وجود ندارد. به همین دلیل بسیار مهم است که هرچه سریعتر اقدامات پیشگیرانه علیه بیماری انجام داده و از این طریق از شیوع آن جلوگیری شود.


برای جلوگیری از شیوع Coronavirus برخی اقدامات احتیاطی باید انجام شود


یکی از موثرترین اقدامات برای جلوگیری از این ویروس ، رعایت بهداشت مناسب و کافی دست است.

اقدامات اصلی که می تواند برای جلوگیری از انتقال هر دو ویروس و سایر ویروس ها انجام شود به شرح زیر است:


لازم است از تماس نزدیک با افراد آلوده جلوگیری شود ، یعنی افرادی که ویروس را حمل می کنند.

 توجه کافی به قوانین بهداشتی بسیار مهم است. حساسیت در مورد تضمین بهداشت عمومی همیشه یک نیاز ضروری است. علاوه بر این ، لازم است به بهداشت دست با حساسیت ویژه رسیدگی شود.

قرار دادن حداقل یک متر فاصله بین افراد بسیار مؤثر و مفید خواهد بود.

در مکان هایی که خطر انتقال بیماری زیاد است ، ممکن است استفاده از ماسک طبق دستورالعمل های ویژه لازم باشد.


هنگام سرفه مهم است که دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی یکبار مصرف بپوشانید.


شستشوی مناسب دستها یکی از موثرترین و ارزانترین روش ها برای جلوگیری از شیوع باکتری ها و ویروس ها است. برای اطمینان از بهداشت صحیح دست ، موارد زیر باید رعایت شود:


ابتدا دستان خود را با آب مرطوب کنید.

صابون را به اندازه کافی در دست خود بریزید یا بمالید.

دستان خود را با آب صابون به شرح زیر بشویید:

 با مالش دادن آنها به یکدیگر دست های خود را کاملاً تحت پوشش قرار دهید.

کف دست راست خود را با سطح بیرونی دست چپ و سپس بین انگشتان بشویید. همین کار را روی دست و سطح بیرونی دست راست خود انجام دهید.

دوباره کف دست خود را مالش دهید و انگشتان را درهم تنید.

انگشتان دست دیگر خود را با یک کف دست در دست بگیرید و سطح بیرونی آنها را بشویید. همین کار را برای دست دیگر خود نیز انجام دهید.

هر دو انگشت شست را به طور جداگانه بشویید.

انگشتان دست را با دقت بشویید.

زیر ناخن دست خود را بشویید.

دستان خود را با یک حوله کاغذی یکبار مصرف یا یک حوله تمیز خشک کنید.

برای بستن شیر از حوله استفاده کنید نه دست خود.


خلاصه ...

کارشناسان اظهار داشتند که سطح خطر در برخی از کشورها در رابطه با تهدید کروناویروس پایین است. در این مرحله ، آرام ماندن و وحشت نکردن مهمترین نیاز است. از آنجا که سیستم درمانی ما توانایی واکنش سریع و مؤثر در چنین شرایطی را دارد.


با این حال ، انجام اقدامات پیشگیرانه ذکر شده در بالا فوق العاده بسیار مهم است. به خصوص در هنگام مسافرت به کشورهایی که این بیماری شایع است ، بسیار مهم است که نسبت به علائم ویروس هوشیار بوده و در این زمینه ، اقدامات لازم را انجام دهیم.



ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده