بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چه کسانی در برابر COVID-19 آسیب پذیرتر هستند؟

چه کسانی در برابر COVID-19 آسیب پذیرتر هستند؟

چه کسی در برابر COVID-19 آسیب پذیرترین است؟


اگرچه کرونا ویروس می تواند هر بخشی از جمعیت را آلوده کند ، اما برخی نسبت به سایر افراد در برابر COVID-19 آسیب پذیرتر هستند. این امر به دلیل خطر بیشتر ابتلا به عفونت نیست بلکه عواقب آن در صورت آلوده شدن بسیار بدتر است. در این مقاله ، این موضوع را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد.


این واقعیت که افرادی که نسبت به دیگران در برابر COVID-19 آسیب پذیرتر هستند ، شاید واقعی باشد که ضرورت ایجاد انزوا و اقدامات قرنطینه در سراسر جهان را ایجاد می کند. گروه های در معرض خطر بیشتر رنج می برند زیرا ویروس از بدن آنها عبور می کند.


این ویروس که سفر خود را در شهر ووهان چین آغاز کرده است ، اکنون تقریباً در هر کشور جهان با سرعت ترسناک تکثیر می شود. مطالعات انجام شده بر روی ژنوم coronavirus نشان داده اند که ذره در حال گردش در حال حاضر دیگر ذره اصلی چین نیست. در حقیقت ، این ویروس در واقع همان ویروس است ، اما اطلاعات ژنتیکی آن از آن زمان تاکنون جهش یافته است.


با این حال ، به نظر می رسد مشخصات اپیدمیولوژیک ویروس یکسان است. توسط قطرات استنشاق شده در بین افراد منتقل می شود و می تواند برای مدتی زنده بماند. میزان انتقال این coronavirus از فرد به شخص دیگر زیاد است. به لطف پروتئین های موجود در پوشش آن که می توانند به گیرنده های سلولی انسان چسبیده باشند ، میزان انتقال بین انسان زیاد است. بیشترین آسیب را به آلوئولهای ریوی وارد می کند.


با این حال ، همه در برابر COVID-19 به همان اندازه آسیب پذیر نیستند. در این مقاله ، در مورد اینکه کدام گروه در معرض خطر بیشتری قرار دارند صحبت خواهیم کرد.


سالمندان در میان آسیب پذیرترین افراد مبتلا به COVID-19


یکی از گروه هایی که بیشتر از نتایج Coronavirus متاثر می شود ، افراد مسن به ویژه افراد بالای 65 سال هستند. دانشمندان خاطرنشان كردند كه ميزان مرگ و مير پس از 65 سالگی به طرز چشمگيری افزايش يافته.


طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم ، ویروس COVID-19 تقریباً در 4٪ از کیس ها باعث مرگ می شود ، اما افراد بالای 80 سال در صورت آلوده شدن 15٪ مرگ و میر دارند. این آمار نشان می دهد که سالمندان در طول همه گیری نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند.


مانند سایر عفونتهای تنفسی ویروسی - به عنوان مثال آنفولانزای فصلی - ذرات مواد عفونی از پیری سلولهای تنفسی در وضعیت ضعیف بهره مند می شوند. سیستم ایمنی بدن پاسخی کند دارد و نمی تواند به موقع پاسخ دهد. به همین ترتیب ، افراد مسن نسبت به COVID-19 آسیب پذیرتر هستند زیرا غالباً از شرایط اساسی که با افزایش سن آنها رخ میدهد رنج می برند.


مبتلایان به بیماری مزمن یکی از آسیب پذیرترین گروهها علیه COVID-19 هستند


آسیب پذیرترین افراد مبتلا به COVID-19 افرادی هستند که از بیماری های مزمن رنج می برند. افراد مبتلا به بیماری های زیر باید به این گروه اضافه شوند:


نارسایی قلبی

دیابت

نارسایی کلیه

فشار خون بالا

بیماری انسدادی مزمن ریوی

سرطان


افراد مبتلا به بیماریهای مزمن ، در بیشتر موارد ، فقط به دلیل شرایط ویژه ای که دارند ، رنج نمی برند. آنها همچنین به دلیل دارویی که از آنها استفاده می کنند ، مشکلات اضافی دارند. خود این داروها می توانند اثرات و تعامل منفی داشته باشند.


به عنوان مثال ، اگر بیمارانی را که داروهای ضد انعقادی مصرف می کنند در نظر بگیریم ، اگر به این بیماری آلوده شده و در نتیجه ذات الریه را تجربه کنند ، نتایج برای آنها بسیار جدی تر خواهد بود.

به طور خاص ، یک مطالعه ، بیماریهای قلبی عروقی را با افزایش خطر مرگ ناشی از کرونا ویروس مرتبط کرده است. علاوه بر این ، میزان بالای التهاب بیوشیمیایی در خون بیماران مورد مطالعه مشاهده شد.

بیماران قلبی و عروقی آلوده به COVID-19 در معرض خطر جدی قرار دارند.



سایر گروه ها و روابط آنها با COVID-19


گروه دیگری که ممکن است در برابر COVID-19 آسیب پذیر باشد ، زنان باردار هستند. با این حال ، هنوز داده های خاصی در مورد عوامل خطر در دسترس نیست ، خطر زنان باردار برای بقیه جمعیت مشابه است. این متفاوت از بیماری همه گیر آنفلوانزا H1N1 است که در سال 2009 ظاهر شد زیرا زنان باردار بیشتر تحت تأثیر این بیماری همه گیر قدیمی هستند.


علاوه بر این ، انتقال عمودی ویروس هنوز اثبات نشده است. بنابراین ، هیچ مدرکی مبنی بر عبور COVID-19 از جفت و گذر از مادر به جنین وجود ندارد.


یک مطالعه علمی دیگر ، افراد را با توجه به گروه های خونی آنها تقسیم کرده است. نتایج اولیه نشان داده است که افراد مبتلا به گروه خونی A در معرض خطر قابل توجهی بالاتر از افراد مبتلا به گروه خونی O هستند. با این حال ، این تحقیق از نظر تعداد شرکت کنندگان محدود است.


در ذهن داشته باشید

افرادی که در معرض COVID-19 آسیب پذیرتر هستند ، در معرض خطر عمده ای از بروز عوارضی هستند که می توانند منجر به مرگ شوند. وقتی گروه هایی در معرض خطر قرار می گیرند ، ما نیاز به توجه بیشتر ، بهداشت و انزوای اجتماعی داریم. سیستم های بهداشتی در سرتاسر جهان به سادگی فضای بستر لازم برای مراقبت از افراد دارای بیماری های جدی را نخواهند داشت ، بنابراین ما باید وظیفه خود را برای صاف کردن منحنی ویروس انجام دهیم.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده