خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» در ایام قرنطینه چه کنیم ؟

در ایام قرنطینه چه کنیم ؟

الف- میتوانید در منزل ورزش کنید:


امروز با شما تمریناتی را در میان خواهیم گذاشت که بیشتر گروه های عضلانی را درگیر میکند و فقط و فقط در چند متر با داشتن تنها یک زیر انذاز قابل انجام بوده و مانع از بیماری های قلبی عروقی نیز میشوند.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


 تمرین خانگی برای ایام قرنطینه


به دلیل قرنطینه ، سالن های بدنسازی و مراکز ورزشی مجبور بودند درهای خود را ببندند. با این حال ، این بدان معنی نیست که شما نمی توانید ورزش کنید. ما برخی از تمرینات خانگی را برای قرنطینه به شما نشان خواهیم داد.


از آنجا که اکثر فعالیت ها به دلیل بحران کرونا ویروس به حالت تعلیق درآمده است ، قرنطینه خطر ابتلا به سبک زندگی بی تحرک را برای بسیاری از افراد افزایش می دهد. بنابراین ، یادگیری برخی از تمرینات خانگی برای سالم ماندن از نظر جسمی و روحی بسیار مهم است.


به یاد داشته باشید ، فعالیت بدنی تأثیرات مثبتی بر سلامتی دارد. این مقاله ، که در مجله Cold Spring Harbour Perspectives in Medicine منتشر شده است ، در مورد ارتباط ورزش با یک زندگی طولانی صحبت می کند. به خصوص ، ویژگی کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن ذکر شده است. این بیماریهای مزمن شامل مشکلات قلبی ، دیابت ، شرایط ریوی و ... می باشد.


به همین ترتیب ، ورزش به شما کمک می کند سلامت روان و احساسات خود را مدیریت کنید. این مهم است زیرا وضعیت استرس ، وحشت و اضطراب را در افراد ایجاد می کند. آیا می خواهید این تمرینات خانگی را در طول قرنطینه امتحان کنید؟


5 تمرین خانگی برای قرنطینه کرونا ویروس


در دوره های اپیدمی ، عادت هایی که به بدن ما کمک می کنند سیستم دفاعی قوی خود را ادامه دهیم ، از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. بنابراین ، با وجود قرنطینه ، توصیه می شود که ورزش را ادامه دهیم.


یک مطالعه در مجله ورزش و علوم بهداشتی تأکید می کند که ورزش بدنی به یک سیستم ایمنی بدن که به خوبی عملکرد دارد کمک می کند. این خطر عفونت را کاهش می دهد.


البته این امر باید با یک رژیم متعادل و عادتهای سلامتی همراه باشد. علاوه بر این ، هر فرد باید با نیازهای خود سازگار شود. همه افراد از ظرفیت بدنی یکسانی برخوردار نیستند. در هر صورت ، در حال حاضر ، سالم ماندن مهم است.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


اکنون که ما به این نکات مهم توجه کرده ایم ، بیایید برخی تمرین های خانگی را برای قرنطینه کرونا ویروس بررسی کنیم. افرادی که به طور معمول زندگی کم تحرکی دارند می توانند روزانه حدود 20 دقیقه ورزش کنند و افرادی که مرتبا ورزش می کنند می توانند این دوره را تا 40 دقیقه تمدید کنند.


1. جایی که می ایستید قدم بزنید


قدم زدن در جایی که ایستاده اید روشی جالب برای افزایش ضربان قلب میباشد. توصیه می کنیم با این حرکت ، ورزش را شروع کنید ، زیرا عضلات شما را گرم می کند و شما را برای سایر تمرینات آماده می کند.



2. Burpees


Burpees یک تمرین کامل بدن است که نیاز به استقامت ، قدرت و هماهنگی دارد. طبق اطلاعات منتشر شده در مجله Health & Fitness Journal ، تحقیقات نشان می دهد که این حرکت به افزایش سلامت جسمی و کاهش خستگی کمک می کند.

این حرکت شامل نشستن ، خوابیدن و پریدن است. با یک سرچ ساده در اینترت میتوانید نحوه انجام این ورزش را دریابید.


3. زانو بلند


این تمرین به شما در افزایش ضربان قلب کمک می کند. علاوه بر این ، به تقویت گروه های مختلف ماهیچه ای در بدن شما کمک می کند. به طور کلی ، این کار با بالا بردن زانوها به سمت بالا صورت میگیرد.


4. شنا


یکی دیگر از تمرین های خانگی که نباید در قرنطینه از آن بپرهیزید ، شنا است. اگرچه روش های بسیاری برای تکمیل این حرکت از جمله شنای سوئدی وجود دارد ، شما میتوانید هرکدام را که میخواهید اجرا کنید زیرا هرکدام از روش ها برای بهبود استقامت بدنی شما عالی هستند. علاوه بر این ، به تقویت عضلات شکمی شما کمک می کند.


5- حرکت پل با بالا بردن پاها


انجام یک حرکت پل با بالا بردن پاها تمرینی است که به شما کمک می کند تا باسن خود را سفت کنید.


توصیه هایی برای این تمرینات خانگی که می توانید در قرنطینه انجام دهید


همانطور که مشاهده می کنید ، هر یک از این تمرینات به شما در تقویت گروه های مختلف عضلانی کمک می کند. همچنین فعالیت قلبی عروقی را افزایش می دهید. با این حال ، شما نتایج را یک شبه یا در اولین برنامه مشاهده نخواهید کرد. اگر می خواهید از اثرات یک سبک زندگی بی تحرک در دوران قرنطینه جلوگیری کنید ، انجام مداوم ورزش بسیار مهم است.


به همین دلیل ، ایده آل است که هر روز فعالیت های خود را ، در خانه ترتیب دهید. سپس مطمئن شوید که زمان لازم برای انجام این تمرینات را نیز در نظر میگیرید. همانطور که در بالا اشاره کردیم ، ورزش های روزمره بین 20 تا 40 دقیقه کفایت خواهد کرد.


ب- میتوانید به آشپزی به پردازید :


ما در ادامه طرز تهیه پیش غذا ،غذای اصلی و یک نوع دسر خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد :


مواد لازم برای دستور العمل برای سوپ شیر اسفناج به عنوان پیش غذا


500 گرم اسفناج (مرتب شده و تمیز)

1 عدد پیاز

1 عدد سیب زمینی

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 قاشق چایخوری نمک

1 قاشق چایخوری فلفل سیاه و سفید

مقداری زیره

1 قاشق چایخوری فلفل قرمز

1 لیتر اب

1 لیوان چای شیر

1 میخک سیر


کلید دستور تهیه سوپ اسفناج شیر


توصیه می کنیم هنگام پختن سوپ ، درب آن را باز بگذارید ، زیرا شیر را اضافه می کنیم ، احتمال بسته شدن درب آن سرریز می شود.


پیشنهاد پخت و پز دستور العمل سوپ اسفناج شیر


اگر تمایل به استفاده از سیب زمینی ندارید ، می توانید هنگام پخت پیازها از یک قاشق غذاخوری آرد استفاده کنید تا سوپ شما دوباره قوام خوبی داشته باشد.



چگونه دستور العمل سوپ اسفناج شیر را تهیه کنیم؟


پیاز خرد شده پیاز را می ریزیم تا وقتی که با روغن زیتون طلایی شوند.


سیر ها را که خرد کرده ایم به آن اضافه می کنیم و تا نرم شود.


اسفناج را به قابلمه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا اسفناج نرم شود .


سیب زمینی ها ، شیر ، آب و ادویه هایی را روی اسفناج کوچک شده اضافه می کنیم و به مدت 15 دقیقه می پزیم تا سبزیجات لطیف شوند.


سوپ را از طریق مخلوط کن عبور میدهیم می کنیم و سپس سرو میکنیم.


مواد لازم برای دستور العمل پیتزا 5 دقیقه ای در ماهیتابه به عنوان غذا


برای خمیر:


1 عدد تخم مرغ

3 قاشق غذاخوری ماست

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1/2 قاشق چایخوری نمک

1 قاشق چایخوری شکر دانه دار

3 فنجان آرد


برای سس:


1.5 قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی

1 میخک سیر

1.5 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 قاشق چایخوری آویشن

1 قاشق چایخوری فلفل سیاه و سفید

1 قاشق چایخوری پاپریکا


برای روی پیتزا:


1 فنجان پنیر چدار رنده شده

1 عدد فلفل قرمز

2 قطعه فلفل سبز

1 مشت زیتون

5-6 قطعه سوسیس


یک تخم مرغ را داخل کاسه مخلوط کردم. 3 قاشق غذاخوری ماست اضافه کردم. 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون ، نصف قاشق چایخوری نمک و 1 قاشق چایخوری شکر را اضافه میکنیم.


حالا 3 فنجان آرد را روی این مخلوط اضافه میکنیم. نصف بسته پودر بیکینگ را روی همه آنها اضافه میکنیم. نمی خواهیم خمیر پیتزا محکم باشد یا خیلی نرم باشد ، و این باعث می شود خوشمزه شود.


خمیر را ورز می دهیم.


خمیر را داخل قابلمه میگذاریم. برای سس ، 1.5 قاشق چایخوری رب گوجه فرنگی ، 1 میخک سیر ، 1.5 قاشق غذاخوری روغن زیتون ، 1 قاشق مرباخوری آویشن ، 1 قاشق چایخوری فلفل سیاه و 1 قاشق چایخوری پاپریکا اضافه میکنیم.. آب گرم را اضافه میکنیم و آنها را مخلوط میکنیم.


خمیر را درون ماهیتابه پخش میکنیم. اگر پخش نشد ، روغن زیتون سبک اضافه کنید. سس آماده شده را به تمام خمیر پیتزا آغشته میکنیم.


پنیر رنده شده را روی آن اضافه میکنیم. فلفل قرمز ، فلفل سبز و زیتون را اضافه میکنیم. سوسیس را آب پز یا سرخ میکنیم و اضافه میکنیم.


درب ماهیتابه را کاملا نبندید تا کمه بخار پز شود در طی 10 دقیقه تمام مواد به طرز شگفت انگیزی پخته میشوند. از غذای خود لذت ببرید.


مواد لازم برای دستور العمل کلوچه توت فرنگی لیمو به عنوان دسر


5 عدد تخم مرغ

1 فنجان شکر

1 فنجان روغن

1.5 لیوان آرد

1 بسته وانیلین

1 بسته پودر بیکینگ

2 قاشق غذاخوری آب لیمو

1 قطعه پوست لیمو

4 گرم پودر لیمو

4 قطعه توت فرنگی


چگونه دستور العمل کلوچه توت فرنگی لیمو درست کنیم؟


تخم مرغ و شکر را با هم هم میزنیم. روغن را اضافه می کنیم. سپس تمام مواد خشک شده را اضافه کرده و کوفته می کنیم.


توت فرنگی ها را به صورت کناری برش می دهیم. اگر قصد تهیه قالب کیک کلاسیک را دارید ، ابتدا باید توت فرنگی ها را درون قالب پخش کنید. سپس می توانید خمیر را بریزید.


ما به مدت 20-25 دقیقه با 180 درجه طبخ می کنیم. از غذای خود لذت ببرید.


ج- میتوانید فیلم تماشا کنید :


امروز به معرفی چند فیلم و سریال جذاب و هیجان انگیز میپردازیم.


ژانر رمانتیک / فیلم if I stay / یک فیلم درام رمانتیک محصول کشور ایالات متحده با کارگردانی آر جی کاتلر و برپایه رمانی با همین نام به نویسندگی گیل فورمن است.

یک دختر نوجوان دبیرستانی به نام میا (کلوئی گریس مورتز ) بر اثر یک حادثه به حالت کما می رود و این در حالی است که روحش از بدنش خارج شده و قادر هست که در هرجایی باشد. این تجربه خارج شدن روح از بدن باعث می شود تا میا متوجه مسائلی شود که...


ژانر ابر قهرمانی / فیلم Star Wars / که در ایران با نام جنگ ستارگان نیز شناخته می‌شود، نام یک سری فیلم حماسی در سبک اپرای فضایی است که جورج لوکاس کارگردان آمریکایی خالق آن است. این فیلم ماجرای شخصیت‌های متفاوت را در قالب «مدت‌ها پیش، در کهکشانی دور افتاده» نشان می‌دهد.


ژانر فانتزی / فیلم The Lord of the Rings: The Return of the King / به کارگردانی پيتر جکسون است. این قسمت براساس جلد سوم رمانی با همین نام نوشته جی. آر. آر تالکین در سال ۲۰۰۳ ساخته شده‌است و در ادامه دو قسمت قبل می باشد. این فیلم در سال ۲۰۰۴ چهار جایزه گلدن گلوب و یازده جایزه اسکار را از آن خود کرد.


ژانر جنایی / فیلم Parasite / داستان فیلم انگل بسیار پیچیده و در روایت ساده است و به خانواده‌ای می‌پردازد که در شرایط سخت خود را مانند انگل به دیگران می‌چسبانند و از آن‌ها تغذیه مالی می‌کنند. بدون شک این فیلم یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های چند سال اخیر می‌باشد.


ژانر درام / فیلم Crash / داستان فیلم Crash به شکل عجیبی جذاب میباشد و روایتگر 8 داستان مختلف میباشد که در هر کدام شخصیت های مختلف درگیر گرفتاری و مشکلات خود هستند که این شخصیت ها و احساسات و عواطف ظرف 36 ساعت آینده که توسط فیلم روایت میشود قرار است به هم ارتباط پیدا کنند و تصادف های احساسی و ذهنی بسیاری را دراین فیلم شاهد خواهید بود و شک نکید که با یکی از بهترین فیلم های 15 سال اخیر هالیوود رو به رو خواهید بود.


ژانر موزیکال / فیلم LaLa Land / داستان در زمان حال و در لس آنجلس می‌گذرد. میا، دختری جوان و مشتاقِ بازیگری است که در کافی‌شاپ کمپانی برادران وارنر به عنوان باریستا مشغول به کار است و در فاصله‌های زمانی آزمون‌های بازیگری خود به بازیگرهای هالیوود قهوه لاته می‌دهد. سباستین نیز نوازنده پیانوی جاز است که فعلاً با نواختن موسیقی در کافه‌های دلگیر سرمی‌کند و از طرف خواهرش لورا تحت فشار برای ازدواج قرار گرفته‌است. میا و سباستین هنگام رانندگی در یک بزرگراه شلوغ در لس آنجلس به هم برخورد می‌کنند و کارشان به مشاجره می‌کشد.


ژانر کمدی / فیلم recep / یک فیلم کمدی ترکیه است که در سال ۲۰۰۸ ساخته‌شده است، در ادامه اکران موفق این فیلم 6 نسخه دیگر در توالی این فیلم ساخته شده‌است.هر قسمت از این فیلم ماجاراهای مردی به اسم رجب است.


ژانر ورزشی / فیلم عرق سرد / فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سهیل بیرقی و تهیه‌کنندگی مهدی داوری محصول سال ۱۳۹۶ است. موضوع این فیلم به یک اتفاق واقعی که قبلاً رخ داده شباهت دارد.

افروز اردستانی (باران کوثری) کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران است. با گلزنی افروز تیم ملی برای اولین بار به فینال بازی‌های آسیایی راه پیدا می‌کند و عازم مالزی می‌شود، در فرودگاه افروز در میابد که توسط شوهرش ممنوع ‌الخروج شده‌است.


ژانر تاریخی و جنگی / فیلم 1917 / یک فیلم سینمایی انگلیسی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سم مندس است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. بهار سال ۱۹۱۷ و در اوج جنگ جهانی اول در شمال فرانسه، دو سرباز جوان انگلیسی به نام‌های اسکافیلد و بلیک مأموریتی غیرممکن پیدا می‌کنند: رساندن پیغامی مهم به یک گردان ۱۶۰۰ نفری انگلیسی برای جلوگیری از ورود آن‌ها به کمین مرگبار دشمن. این در حالی است که زمان به سرعت برای آن‌ها در حال سپری شدن است.


د- میتوانید کتاب بخوانید :


روانشناسی / از حال بد به حال خوب / اثر دیوید برنز/ یک کتاب شناخت درمانی که در آن میتوان آشنایی با روش های رهایی از اضطراب و افسردگی و رسیدن به آرامش و نشاط در زندگی و ایجاد روابط صمیمانه با افراد آموخت. شما با خواندن این کتاب می آموزید که چگونه افکار و احساسات منفی خود را تغییر دهید و فکری سالم و شاداب داشته باشید همچنین می اموزید که چگونه می توان با افراد جامعه ارتباطی صحیح داشت و از اضطراب ها و نگرانی های اجتماعی به دور بود .


رمان / بلندی های بادگیر / نوشتهٔ امیلی برونته / این رمان داستان عشق آتشین ولی مشکل‌دار میان هیث کلیف و کترین ارنشاو است. و این‌که این عشق نافرجام چگونه سرانجام این دو عاشق و بسیاری از اطرافیانشان را به نابودی می‌کشاند. هیث کلیف کولی‌زاده‌ای است که موفق به ازدواج با کتی نمی‌شود و پس از مرگ کتی به انتقام‌گیری روی می‌آورد.

داستان رمان از زبان خدمتکار امارت برای مسافری به نام لاک وود تعریف شده‌است و او آن را به اول شخص روایت می‌کند.


شعر/ راوی سوم / سروده ی هورا گودرزی / این مجموعه ۲۹ شعر کوتاه و بلند را دربردارد که در فاصله‌ی سال‌های ۸۶ تا ۸۹ سروده شده است.


تاریخی/ افسانهٔ منثور تاریخی / افسانهٔ سه پادشاه اثر لئو گوانژنگ در قرن ۱۴اُم است، که مهم‌ترین دوران تاریخ چین را شامل می‌شود و تأثیر پایداری روی فرهنگ چینی داشته‌است.


فلسفی / مهمانی یا ضیافت / افلاطون / موضوع اصلی کتاب عشق است. سقراط و چند تن از یونانیان در محفلی گرد آمده‌اند و شراب می‌نوشند و در باب عشق به بحث می‌نشینند.


علمی / 48 قانون قدرت / رابرت گرین / پرفروش‌ترین اثر برای کسانی است که خواهان قدرت هستند یا می‌خواهند خود را در برابر قدرت دیگران تجهیز کنند. رابرت گرین در این کتاب به شما می‌آموزد چگونه در تمام عرصه‌های زندگی قدرتمند شوید.


ذ- میتوانید به سرگرمی های گروهی بپردازید


شما میتونید با حفظ فاصله از خانواده به جای دور شدن از هم کانون خانواده رو مثل قبل گرم وصمیمی کتید

به طور مثلا میتونید گروهی بازی کنید تنها لازم است هر شخص یک کاغذ و قلم داشته باشد و فاصله را نیز رعایت کنید . میتوانید بازی حافظه را انجا دهید مثلا هرکس سریع تر20 تا اسم دختر که با حرف ن بنویسد برنده است یا هرکس 20 تا اسم پسر بدون نقطه بنویسید برنده میشود و در آخر هرکس امتیاز کمتری بیاورد شام را امشب او آماده میکند اینگونه به بازی خود هیجان را نیز اضافه کرده اید.


همانطور که مشاهده کردید میتوانید در قرنطینه زندگی سابق خود را ادامه دهید و از آن لذت ببرید.

تگ ها :   قرنطینه
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده