خرید از سراسر دنیا


» نکاتی که پس از کرونا ویروس باید مورد توجه قرار گیرند

نکاتی که پس از کرونا ویروس باید مورد توجه قرار گیرند

نکاتی که پس از کرونا ویروس باید مورد توجه قرار گیرند


اقدامات انجام شده علیه شیوع covid-19 ، که تأثیر آن بر جهان را افزایش می دهد و باعث مرگ روزانه هزاران نفر می شود ، همچنان ادامه دارد. این یک واقعیت است که همه ما می دانیم که از طریق دستگاه تنفسی ، عطسه ، سرفه ، دست دادن، بوسه ، در آغوش گرفتن ، لمس کردن و خوردن و نوشیدن از فرد به فرد دیگر منتقل می شود. حداقل برای مدت طولانی ، چه در زندگی اجتماعی و چه در زندگی فردی ، تصور می شود که افراد نمی توانند مانند گذشته باشند. اما بعد از اتمام این روند چه چیزی در انتظار ما است؟


1) توجه به پاکسازی و بهداشت


حال باید توجه بیشتری به بهداشت خود داشته باشیم. ما باید دستان خود را حداقل به مدت بیست ثانیه با صابون و آب بشوییم. اولویت ما باید با صابون مایع باشد. تعویض صابون جامد بدون تمیز کردن آن ممکن است باعث آلودگی شود. علاوه بر این ، از آنجا که میکروارگانیسم ها در صابون جامد باقی می مانند ، باعث می شود که میکروب ها هنگام استفاده مشترک منتقل شوند. به همین دلیل استفاده از صابون مایع برای تمیز کردن دستها به ویژه در مکانهایی که زندگی جمعی دارند مهم است. لباس های پوشیده شده در بیرون باید با مواد شوینده مناسب در دمای 60 تا 90 درجه شسته شوند. کفش باید در خارج از درب باشد ، یا اگر نمی توانید ، می توانید کفش را در یک فضای داخلی خصوصی در خانه نگه دارید. مناطق خود را به طور مكرر تهویه كنید و سطوح مورد علاقه خود (دستگیره درها ، سینك ها و غیره) را هر روز با آب و مواد شوینده تمیز كنید. مراقب باشید وسایل شخصی خود را به اشتراک نگذارید.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


2) تغذیه


پروتئین کافی باید هر روز مصرف شود تا آنتی بادی ها ، که مکانیسم های دفاعی مهم بدن در برابر ویروس ها و باکتری های ایجاد کننده بیماری ها هستند ، وظایف خود را انجام دهند. مصرف غذاهای سرشار از پروتئین باید افزایش یابد. علاوه بر این ، باید از نظر سلامتی مصرف شود ، زیرا می توانند از سیستم ایمنی بدن در میکروارگانیسم های مفید موجود در محصولاتی مانند ماست ، کفیر و پنیر پشتیبانی کنند.


3) استفاده از ماسک


با توجه به اینکه پس از شیوع covid-19 ، افراد حامل ممکن است هنوز وجود داشته باشند و شما ممکن است یکی از آنها باشید. در محیط باید از ماسک برای محافظت در برابر قطرات ناشی از سرفه و عطسه استفاده شود. نکاتی وجود دارد که هنگام استفاده از ماسک باید مراقب آنها باشیم. قبل از پوشیدن ماسک ، باید دست ها را حداقل تا بیست ثانیه با آب و صابون بشویید. قسمت تاشو را باید در قسمت بیرونی و قسمت فلزی تا قسمت بالای بینی پوشیده کرد و از همه مهمتر اینکه نباید در طی فرایندی که استفاده می کنیم به دستان ما لمس شود .


4) استفاده از الکل و مواد ضد عفونی کننده


گاهی در خارج از خانه دستان خود را با مواد ضد عفونی کننده یا الکل مالش دهید. طبق تحقیقات علمی ، به اثبات رسیده است که این کلنی دارای خواص ضد باکتریایی است علاوه بر داشتن خاصیت کشتن میکروب ، کلن از انتشار میکروب هایی مانند آنفولانزا نیز جلوگیری می کند. کارشناسان توصیه می کنند روزانه چندین بار از الکل استفاده کنید تا از انتشار این میکروب ها جلوگیری شود.


5) حفاظ فاصله اجتماعی


پس از پایان مراحل قرنطینه ، بازدیدکنندگان زیادی نباید در محیط خانه پذیرفته شوند. ما باید کمی نسبت به این موضوع حساس باشیم. در مناطقی که مردم جمع می شوند مانند بانک ها ، مراکز خرید ، رستوران ها و کافه ها. ما باید به حفاظت از مسافت اجتماعی توجه کنیم. یکی از مهمترین اقدامات پیروی از قانون فاصله اجتماعی است. فاصله از تعدادی از عادت ها مانند دست دادن، بغل کردن یا بوسیدن باید صورت بگیرد.


6) اقدامات مربوط به مواد غذایی


مواد غذایی باز را نباید ترجیح داد مگر اینکه در وضعیت بسیار بهداشتی درست شده باشد. هنگامی که محصولات بسته بندی شده خریداری شده از بازارها به خانه می آیند ، باید آنها را با صابون و آب بشویید یا با یک پارچه و سرکه پاک کنید. تهیه غذا و نوشیدنی هایی که می توانند در خانه پس از اپیدمی مانند این دوره ایجاد شوند از جمله گزینه های دیگر هستند.


7) حمل بار و بسته های ورودی


حتی اگر برخی از کارشناسان بگویند حمل بارهای ورودی پس از انتظار برای مدتی خارج از درب مشکلی ایجاد نخواهد کرد ، برای این که از این معیار خارج نشود ، شخصی که بسته را می گیرد باید بدون لمس کردن کسی بسته را باز کند و دست های خود را بلافاصله پس از آن بشویید.


8) عدم استفاده از حمل و نقل عمومی


استفاده نکردن از وسایل حمل و نقل عمومی مگر اینکه مجبور شوید ، یکی از نکاتی است که باید در مورد شیوع covid-19 در نظر گرفته شود. انتخاب سالم تر این است که از دوچرخه ، موتور سیکلت یا وسایل نقلیه شخصی استفاده کنید.


9) برقراری روابط اجتماعی جدید


پس از همه گیر شدن ویروس کرونا ، انتخاب افرادی جدید در زندگی بیشتر اهمیت دارد. نظر کارشناسان این است؛ در چنین دوره ای توصیه نمیشود روابط جدیدی شکل گیرد. توجه داشته باشید که حتی اگر احساس سلامتی می کنید ، ممکن است برخی از افراد ویروس داشته باشند و به طور همزمان به عنوان یک حامل زندگی کنند و علائمی نداشته باشند.


مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : iyi21.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده