خرید از سراسر دنیا


» غذاهای توصیه شده برای سلامت قلب و عروق

غذاهای توصیه شده برای سلامت قلب و عروق

تغذیه نقش مهمی در پیشرفت بیماری های قلبی عروقی دارند. در حالی که بدون شک می دانید که خوردن غذاهای خاص خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد ، تغییر عادات غذایی اغلب دشوار است. در این مقاله ، غذاهای توصیه شده را برای سلامت قلب و عروق به اشتراک می گذاریم.


با دانستن اینکه کدام غذاها را باید بیشتر مصرف کنید و کدام غذا ها را باید محدود کنید ، در مسیر تغذیه سالم برای قلب خود قرار خواهید گرفت.


رژیم مدیترانه ای سالم ترین رژیم غذایی برای سلامت قلب است. به عبارت دیگر ، این رژیم غذایی بهترین روش در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی است. این رژیم حاوی مقادیر زیادی میوه ، سبزیجات ، ماهی ، حبوبات ، آجیل و روغن زیتون است.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

بیماری های قلبی عروقی کدامند؟


بیماری های قلبی و عروقی (CVD) گروهی از بیماری های قلبی و عروقی است ، از جمله:


بیماری عروق کرونر قلب

بیماری های مغزی

بیماریهای شریان محیطی

بیماری روماتیسمی قلب

بیماری قلبی مادرزادی

ترومبوز ورید عمقی (DVT) و آمبولی ریوی


معمولاً حملات قلبی و سكته مغزی حوادثی است كه در اثر انسداد شریانات ایجاد می شود و اجازه نمی دهد جریان خون به قلب یا مغز برسد. شایع ترین علت این شرایط ، ایجاد ذخایر چربی در دیواره رگ های خونی است.


این بیماری ها غالباً با ترکیبی از عوامل خطرناک مانند استعمال دخانیات ، رژیم غذایی ناسالم و چاقی ، عدم تحرک جسمی ، مصرف الکل و دخانیات ، فشار خون بالا ، دیابت و هایپر لیپیدمی ایجاد می شود.


چرا باید مراقب آنچه که مصرف میکنید باشید؟


یک سبک زندگی بی تحرک یا مصرف الکل و دخانیات دارای اثرات منفی شدیدی است که می تواند ویران کننده باشد. همین امر در مورد تغذیه نیز صادق است .


براساس داده های سازمان بهداشت جهانی ، "حدود 17.5 میلیون نفر تخمین زده می شود که در سال 2012 به علت بیماری CVD جان خود را از دست دادند ، این نشان دهنده 31٪ کل مرگ و میرها در سراسر جهان است. در بین این مرگ و میرها ، حدود 7/4 میلیون نفر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب و 7/6 میلیون نفر در اثر سکته مغزی جان باخته اند.


غذاهای توصیه شده برای سلامت قلب و عروق


گردو


گردو یکی از بهترین غذاها برای سلامتی قلبی عروقی است. مصرف گردو به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. این بدان دلیل است که گردو سرشار از امگا 3 و فیتواسترول ها است ، ماده ای که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند.


روغن زیتون خالص


این محصول یکی از بهترین راه ها برای اضافه کردن چربی به رژیم غذایی شماست و همچنین نقش مهمی در جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد.


این یکی از غذاهای ضروری برای سلامت قلب و عروق در رژیم مدیترانه ای است. بنابراین ، شما باید هر روز آن را مصرف کنید. به لطف چربی های اشباع نشده موجود در آن ، به کاهش سطح کلسترول بد کمک می کند. همچنین به افزایش کلسترول خوب کمک می کند.


از طرف دیگر ، ویتامین E همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان برای جلوگیری از آسیب اکسیداتیو عمل می کند ، که این یکی از عوامل مؤثر در جلوگیری از تصلب شرایین و آسیب عروق خونی است.


حبوبات

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


آنها حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین گیاهی با کیفیت بالا هستند. علاوه بر این ، به دلیل کمبود چربی ، یک ماده غذایی ضروری در هر رژیم غذایی است که به کاهش کلسترول خون کمک میکند.


طبق مطالعات اخیر ، افرادی که هر روز حبوبات می خورند ، از افرادی که کمتر از حبوبات استفاده میکنند ، خطر مبتلا شدنشان به بیماری های قلبی تا 22٪ کمتر است.


کلم بروکلی


یکی از غذاهای خوب برای سلامت قلب و عروق است. بروکلی یکی از فوق العاده غذاهایی است که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. همچنین کارشناسان معتقدند که این ماده مغذی می تواند به جلوگیری از انواع مختلف سرطان کمک کند ، همچنین برای سلامتی قلب شما مفید است.

کلم بروکلی حاوی روی ، آهن ، اسید فولیک ، ویتامین K ، کلسیم و آنتی اکسیدان ها بوده و در برابر خطر ایجاد حملات قلبی محافظت بیشتری می کند.


مصرف روزانه میوه و سبزیجات


کارشناسان توصیه می کنند حداقل روزانه سه قطعه میوه و سبزیجات مصرف کنید ، اما نوشیدن بیش از یک قوطی آبمیوه (تولید شده توسط کار خانه ها) در روز را توصیه نمی کنند. زیرا اینها از خواص تغذیه ای مشابه میوه کامل برخوردار نیستند. همچنین باید از مصرف سبزیجات از قبل پخته شده یا بسته بندی شده خودداری کنید زیرا این محصولات غالباً حاوی مواد نگهدارنده بیشتری هستند.


محدود کردن مصرف چربی ناسالم


متخصصان ، مصرف زیاد چربی ناسالم را با اختلالات متابولیک و افزایش خطر حملات قلبی عروقی همراه کرده اند.


به دلیل خطرات مرتبط با مصرف چربی های ناسالم ، محدود کردن چربی های اشباع و چربی های ترانس که مصرف می کنید یک گام مهم در سلامتی قلب و عروق شما است. در نتیجه ، شما در کاهش سطح کلسترول خون خود و کاهش خطر ابتلا به بیماری شریانی با محدود کردن این غذاها نقش مهمی را ایفا کرده اید.


سطح کلسترول خون بالا می تواند باعث ایجاد چربی در عروق شما به نام "آترواسکلروز" شود که می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد.


غلات کامل


غلات کامل منبع خوبی از مواد مغذی و فیبر هستند که در تنظیم فشار خون و سلامت قلب نقش مهمی دارند.


استفاده از پروتئین و لبنیات با چربی کم


غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 دارای خواص محافظت کننده قلب و عروق هستند.

به جای لبنیات پر چرب، لبنیات کم چرب را جایگزین کنید.

ماهی یک جایگزین عالی برای گوشتهای پرچرب است. برخی از انواع ماهی ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و اینها اثرات قلبی عروقی مثبت دارند. ماهی های آب سرد مانند سالمون و شاه ماهی از نظر اسیدهای چرب امگا 3 از هر نظر ثروتمندترین هستند.


در آخر ، به خاطر داشته باشید که علاوه بر رژیم غذایی ، فعالیت بدنی روزانه و پرهیز از عادت های بد نیز نقش اساسی در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد.


مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده