خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خواص و فواید چای بابونه

خواص و فواید چای بابونه

اگرچه ممکن است که چای بابونه بیماری ها را درمان نکند ، اما مصرف آن، می تواند علائم خاصی را تسکین دهد. بایید باهم خواص و فواید چای بابونه را کشف کنیم!


چای بابونه یک نوشیدنی طبیعی است که به لطف کاربردهای دارویی جالب توجه، محبوب شده است.


این گیاه از خانواده کاسنیان است و گونه های زیادی دارد. با این حال ، متداول ترین نوع مورد استفاده ی چای بابونه ، ماتریکاریا است.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

خواص چای بابونه


ما چای بابونه را ، با دم كردن گلهای خشک این گیاه ، با آب درست میکنیم. این گیاه علاوه بر رایحه و عطر و طعم فوق العاده اش، از خواص فوق العاده ای نیز برخوردار است.


این خواص عمدتا شامل موادی مانند:


فلاونوئیدها ( ترکیباتی شیمیایی هستند که به‌ طور طبیعی در گیاهان به وجود می‌آیند و معمولاً اشاره به ترکیباتی دارند که بیشتر اثرات پزشکی دارند تا تغذیه ‌ای. )


کومارین ( ماده ای که وجود آن در گیاهان اهمیت زیادی دارد زیرا به دنبال تغییراتی که، به وسیله ی باکتری‌ها پیدا می‌کند، به دی کومارول تبدیل می‌شود که ماده ‌ای ضد انعقاد است)


این ترکیبات به گیاه خواص مختلف سلامتی می بخشد. بنابراین گفته می شود که چای بابونه ، دارای اثرات آنتی اکسیدانی ، ضد میکروبی ، ضد التهابی ، و ضد اسپاسمی است.


نا گفته نماند که استفاده از چای بابونه، جایگزین هیچ دارویی نیست ، اما ممکن است به تسکین علائم کمک کند.


فواید اصلی چای بابونه


چای بابونه یکی در طب سنتی امروزه رایج است. البته ، ما حالا می دانیم که چای بابونه نباید اولین انتخاب درمانی باشد که در برابر بیماری ها استفاده می شود. با این حال ، برخی از افراد از آن به عنوان کمکی برای تسکین علائم بیماری های خاص استفاده می کنند.


بنابراین ، می توانید از چای بابونه برای چه چیزی استفاده کنید؟


1. چای بابونه در تسکین درد قاعدگی نقش دارد.


ترکیبات موجود در چای بابونه دارای اثر ضد اسپاسم است که باعث تسکین درد قاعدگی می شود. در مطالعه ای که در "مجله زنان و زایمان ایران" منتشر شد ، ذکر شد که زنانی که به مدت یک ماه این چای را مصرف می کردند ، توانستند از شدت درد بکاهند.


2. از سلامت دستگاه گوارش پشتیبانی می کند.


شاید شناخته شده ترین خواص چای بابونه مربوط به هضم غذا باشد. برای صدها سال ، مردم این نوشیدنی را برای تسکین بیماری های معده و روده مانند نفخ ، سوء هاضمه ، اسهال ، حالت تهوع و استفراغ استفاده می کردند. این اثرات گیاه ممکن است مربوط به پتانسیل ضد میکروبی ، ضد التهابی و آرامش بخشی آن باشد.


3. باعث بهبود کیفیت خواب میشود.


هیچ گیاهی وجود ندارد که بتواند به تنهایی با اختلالات خواب مبارزه کند. با این حال ، برخی از گیاهان ، مانند بابونه به میتوانند به بهبود خواب در کنار سایر عوامل کمکی موثر باشند .این به لطف محتوای آنتی اکسیدانی این گیاه است که گیرنده های مغز را تحریک می کند و بی خوابی را کاهش می دهد.


طبق مطالعه ای در سال 2018، زنانی که به مدت دو هفته پس از زایمان چای بابونه مصرف کردند ، کیفیت خواب بهتری داشته و افسردگی کمتری را تجربه کرده اند.


4- به کنترل گلوکز در خون کمک می کند.


بهبود عادات غذایی و سبک زندگی برای کنترل سطح قند خون، بسیار مهم است. با این حال ، توصیه می شود که در موارد افزایش گلوکز ، گاه به گاه ، نوشیدنی هایی مانند چای بابونه بنوشید.


مطالعات نشان می دهد که عصاره ی این گیاه به تحریک عملکرد پانکراس ، ارگانی که مسئول تولید انسولین است ، کمک می کنند. دومی هورمونی است که مسئول تنظیم سطح قند در بدن است. اگرچه شواهد موجود نیست ، اما یافته ها امیدوار کننده است.


5. برای سلامت قلب مفید است.


آنتی اکسیدان ها (به ویژه فلاونوئیدها) موجود در چای بابونه اثر مفیدی بر سلامت قلب دارند. البته ، این بدان معنا نیست که می تواند جایگزین درمان پزشکی برای مشکلات قلبی شود. به زبان ساده ، هنگامی که بخشی از یک رژیم منظم است ، به کاهش خطر بیماری کمک می کند.


یک مطالعه کوچک که در مجله تحقیقات غدد درون ریز منتشر شد ، بیماران دیابتی را که همراه با وعده های غذایی ، چای بابونه مصرف می کنند ، نشان داد. این بیماران بهبودهایی را در سطح تری گلیسیرید و سطح کلسترول بد را تجربه کردند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


چای بابونه چه فواید دیگری دارد؟


علاوه بر آنچه در بالا ذکر شد ، مزایای دیگری نیز به این نوشیدنی نسبت داده شده است. با این حال ، توجه به این نکته مهم است که بیشتر این شیوه ها از داده های روایی شخصی ناشی می شود و فقدان شواهد علمی وجود دارد:


اضطراب و افسردگی: خواص تسکین دهنده چای بابونه در برابر استرس ذهنی مانند اضطراب و افسردگی مفید است.بنابراین بسیاری از افراد برای این منظور از آن به استفاده می کنند.


سلامت پوست: استفاده موضعی از چای بابونه اثرات مثبتی در تسکین علائم پوستی مانند تحریک ، قرمزی و پوسته پوسته شدن دارد. حتی کسانی هستند که از آن برای مشکلاتی مانند سوختگی یا اگزما استفاده می کنند.


سرماخوردگی: بخور بابونه گرم ، به عنوان یک مکمل در برابر گرفتگی بینی و تحریک ناشی از سرماخوردگی ، به خوبی عمل می کند.


مراقبت از استخوان: شواهد در مورد نوشیدن چای بابونه و جلوگیری از بیماری های استخوانی هنوز ضعیف است. با این حال ، برخی فرضیه ها ادعا می کنند که این نوشیدنی دارای اثرات ضد استروژنی است که به جلوگیری از کاهش تراکم استخوان کمک می کند.


به طور کلی بابونه می تواند به خواب ، پوست و سلامت قلب و عروق کمک کند.


چه کسی باید از نوشیدن چای بابونه پرهیز کند؟


نوشیدن چای بابونه برای بزرگسالان بی خطر و خطری ندارد. تاکنون هیچ گزارشی از واکنشهای جانبی کشنده یا سمی به دلیل نوشیدن این نوشیدنی گزارش نشده است. با این حال ، در موارد زیر توصیه نمی شود:


سابقه آلرژی به گیاهان دارویی .

سوابق شخصی قبلی حساسیت به گرده گل.

افرادی که به بیماری مزمن کلیه یا کبد مبتلا هستند که باید با پزشک خود مشورت کنند.

نوزادان و کودکان خردسال.


فراموش نکنید، بابونه به عنوان مکمل برای بهبود علائم شرایط خاص ، چه در چای و چه در اشکال دیگر ، عمل می کند. با این حال ، به هر دلیلی نباید جایگزین درمان پزشکی شود.


کسانی که می خواهند این گیاه را در چای مصرف کنند می توانند با خیال راحت 2 یا 3 فنجان چای در روز بنوشند. با این حال ، اگر قبلاً بیماری خاصی داشته اید یا دارویی مصرف می کنید ، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده