خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کمبود مایعات بدن

کمبود مایعات بدن

از دست دادن مایعات زمانی اتفاق می افتد که بدن به دلیل کمبود آب قادر به عملکرد صحیح نباشد. برای جلوگیری از این مشکل می توانید از یک رژیم غذایی ویژه برای کمبود آب بدن استفاده کنید ، چرا که کمبود آب می تواند در دراز مدت و طولانی مدت باعث مشکلات سلامتی شود.


هر شخصی در طول روز (به سن ، وزن و جنس بستگی دارد) باید مقدار مشخصی آب بنوشد. با این حال ، این میزان دریافت نه تنها از طریق آب آشامیدنی ، بلکه از طریق غذا نیز دریافت میشود.


طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، 20٪ آب مورد نیاز روزانه شما از میوه ها و سبزیجات تأمین می شود.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

برخی از افراد باید توجه بیشتری به راههای جلوگیری از کم آبی بدن داشته باشند ، مثلا کسانی که بدن آنها مایعات بیشتری را از طریق تعریق ، ادرار مکرر و مانند آن دفع می کند. گروههایی که بیشتر در معرض خطر هستند عبارتند از:


کودکان

ورزشکاران

زنان باردار

بیماران مبتلا به بیماری های مزمن

افراد مسن


این افراد باید مصرف آب و همچنین مصرف میوه ها و سبزیجات را افزایش دهند.


شما علاوه بر افزایش مصرف آب ، می توانید میوه هایی بخورید که مقدار زیادی آب دارند.


غذا حدود 30٪ از مایعات دریافتی بدن را تشکیل می دهد. و تصور می شود که 70٪ باقیمانده توسط نوشیدنی ها پوشش میابد. مهم است که بدانید غذاهای جامد بیشترین آب را به منظور حفظ یک رژیم غذایی متعادل در خود دارند.


سبزیجات


سبزیجات حاوی ویتامین ها و مواد مغذی بسیاری هستند که برای سلامتی مهم هستند. بعضی از آنها آب بیشتری نسبت به دیگری تأمین می کنند. به عنوان مثال ، کاهو یکی از گیاهان اساسی در رژیم غذایی برای جلوگیری از کمبود آب بدن است. از 95٪ آب تشکیل شده و طراوت، آن را به بهترین انتخاب برای سالادهای تابستانی تبدیل کرده است.


سبزیجات دیگر مانند کلم بروکلی ، اسفناج و هویج نیز حاوی مقدار زیادی آب هستند. روش ایده آل این است که آنها را بخارپز کنید تا خواص خود را از دست ندهند.


شما می توانید بسیاری از دستور العمل های سالم و خوشمزه را بر اساس این مواد پیدا کنید.


میوه ها


درست مثل سبزیجات ، میوه ها حاوی مقدار زیادی آب هستند.


هندوانه ، مرکبات و سایر میوه های فصلی منابع آب خوبی هستند. آنها علاوه بر فواید تغذیه ای ، به تعادل فشار خون در رژیم غذایی برای کم آبی بدن کمک می کنند. می توان از آنها به عنوان دسر ، میان وعده یا آب میوه در کنار وعده های غذایی استفاده کرد.


غذاهای بر پایه آب


سس ها ، سوپ ها و اسموتی ها روش های دیگری هستند که به بدن اجازه می دهند مایعات را جذب کند.. مهم این است که رژیم غذایی را با گزینه های مختلف اعمال کنید تا از تکرار مواد غذایی خسته نشوید.


برنج ، ماکارونی و غلات


برنج هنگام پخت مقدار زیادی آب جذب می کند که می تواند برای بدن مفید باشد. به طور معمول ، تخمین زده می شود که ماکارونی حاوی 70٪ مایع است.از مزایای آنها این است که می توان آنها را گرم یا سرد مصرف کرد.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

از دست دادن مایعات و نکاتی که باید از آنها اجتناب کنید


روش دیگر برای افزایش مصرف آب ، نوشیدن دم نوش های دم کرده است.


حتی اگر احساس تشنگی نمی کنید ، به این معنی نیست که بدن شما به آب احتیاج ندارد. به همین دلیل ، در طول روز باید همیشه یک بطری آب در دست داشته باشید تا بنوشید.


اگر به اینکار عادت ندارید ، میتوانید از نوشیدن انواع چای و دمنوش لذت ببرید. همچنین نوشیدنی های شیرین و کافئین دار نیز می توانند گزینه مناسبی برای رژیم کم آبی بدن شما باشند.


متخصصان توصیه می کنند بزرگسالان روزانه حدود 2 لیتر آب بنوشند تا از کمبود آب بدن جلوگیری کنند.


علائم کم آبی چیست؟


تشنگی

خستگی

سرگیجه

حالت تهوع

دهان خشک

خشکی چشم

سردرد

گرفتگی عضلات

تغییر در رنگ ادرار


در نتیجه ، شما باید در تمام طول عمر عادت های زندگی خوبی داشته باشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید پیشگیری همیشه بهترین راه برای جلوگیری از اثرات منفی بر سلامتی است.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده