دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» کسانی که اسید اوریک بالا دارند بخوانند!

کسانی که اسید اوریک بالا دارند بخوانند!

غذاهایی که در صورت داشتن اسید اوریک نمی توانید بخورید


اگر سطح اسید اوریک خون بالایی دارید ، توجه به رژیم غذایی ، وزن و برخی از عادات زندگی برای شما بسیارمهم است. به لطف یک رژیم غذایی متعادل می توانید اسید اوریک را تحت کنترل داشته باشید.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


اسید اوریک زیاد یا هایپراوریسمی به طور کلی با افرادی که افراط گرایی را در خوردن و نوشیدن دوست دارند ، همراه است. اگرچه می دانیم که این مورد به عوامل زیادی برمی گردد ، اما اگر میزان اسید اوریک شما زیاد باشد ، تغییر رژیم غذایی بسیار مهم است.


هیپراوریسمی یا اسید اوریک بالا


اسید اوریک؛ ترکیبی است که از کربن ، ازت ، اکسیژن و هیدروژن تشکیل شده است و هنگام تجزیه پورین در بدن ایجاد می شود. پورین به طور طبیعی در بدن وجود دارد و همچنین در بعضی از غذاها وجود دارد.


از آنجا که اسید اوریک از طریق کلیه ها دفع می شود ، درصورتی که در سطح آن طبیعی باشد ، مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند. اما گاهی اوقات ، به دلایل مختلف ، ممکن است سطح اسید اوریک شما بیش از حد بالا و زیاد باشد.


هنگامی که اسید اوریک شما بالا و یا زیاد باشد ، یکی از ترسناکترین علائم آن میتواند ابتلا به نقرس باشد. با این حال ، پیامدهای منفی هایپراوریسمی می تواند حتی جدی تر نیز باشد که بیشتر با خطر ابتلا به مشکلات کلیوی و قلبی عروقی و آسیب مزمن مفصل همراه است.


غذاهای سرشار از اسید اوریک


برای جلوگیری از مشکلات جدی بر سلامتی در طولانی مدت و از دست ندادن کیفیت زندگی ، باید سطح بیش از حد اسید اوریک اصلاح شود. تغییر چند عادت غذایی می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.


اگر از این مشکل سلامتی رنج می برید ، باید از مصرف برخی غذاها خودداری کنید. با این حال ، باید به خاطر داشته باشید که ما در مورد غذاهای ممنوع صحبت نمی کنیم ، ما فقط در مورد غذاهایی صحبت می کنیم که باید محدود مصرف کنید.


غذاهای غنی از پورین

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


پورین ترکیباتی است که به طور طبیعی در بدن ایجاد می شود و وقتی تجزیه می شوند ، به اسید اوریک تبدیل می شوند. بنابراین ، کنترل مصرف غذاهای غنی از پورین می تواند میزان اسید اوریک در خون شما را کاهش دهد.


موارد زیر غذاهای سرشار از پورین هستند:


جگر ، دل و قلوه .


گوشت گاو ، بره و گوشت خوک.


ماهی های چرب و غذاهای دریایی مانند ساردین ، ماهی تن ، میگو و خرچنگ. شما نباید همه این موارد را از رژیم خود حذف کنید ، زیرا در این صورت فواید آن را از دست می دهید. با این حال ، شما باید مقادیر متوسطی از آنها را بخورید.


سوسیس و کالباس.


پنیرهای بسیار تخمیر شده.


برخی از سبزیجات مانند مارچوبه ، نخود فرنگی ، اسفناج و گوجه فرنگی نیز سرشار از پورین هستند. یک گزینه مناسب این است که مصرف این نوع سبزیجات را به هفته ای یک یا دو بار محدود کنید.


غذاهای چرب ، شما وقتی بیش از حد غذاهای چرب می خورید ، دفع اوره در این حالت سخت تر است. به همین دلیل ، اگر سطح اسید اوریک بالا دارید ، باید میزان چربی رژیم خود را کنترل کنید.


تقریباً مثل همیشه ، بهترین گزینه استفاده از روغن زیتون خالص است. می توانید از آن برای چاشنی وعده های غذایی و پخت و پز استفاده کنید. بهتر است غذاهای فرآوری شده که ممکن است حاوی چربی های ترانس یا هیدروژنه باشند را از رژیم غذایی خود حذف کرده و میزان مصرف چربی را کاهش دهید.


نوشیدنی های حاوی قند ، در این مورد ما در مورد نوشیدنی های گازدار ، آب میوه ها و سایر نوشیدنی های شیرین صحبت می کنیم. افرادی که روزانه دو یا چند نوشیدنی شیرین می نوشند در مقایسه با افرادی که کمتر از یک بار در ماه از این آبمیوه ها می نوشند دو برابر بیشتر در معرض خطر نقرس قرار دارند.


الکل ، انسان هایی که در روز 50 گرم یا بیشتر الکل و نوشیدنی های الکلی مینوشند دو برابر بیشتر از کسانی که الکل نمینوشند در معرض خطر ابتلا به نقرس قرار دارند.مصرف الکل در زنان و مردان با افزایش میزان ابتلا به نقرس همراه است. در واقع ، این خطر در زنان  بیشتر از مردان است.


این بدان دلیل است که مصرف بیش از حد الکل در مدت زمان کوتاه باعث افزایش غلظت اسید لاکتیک می شود. این امر دفع اسید اوریک را برای کلیه ها دشوار می کند.


به طور کلی...


هنگامی که ما در مورد هایپراوریسمی صحبت می کنیم ، فقط در مورد غذاهایی که نمی توانید بخورید صحبت نمی کنیم. سایر مراحل تغذیه ای و جنبه های مربوطه وجود دارد که می توانید برای بهبود وضعیت خود انجام دهید:


اگر اضافه وزن دارید ، باید تدابیر لازم را برای کاهش وزن به آرامی انجام دهید.


نباید بیش از حد روزه بگیرید یا مصرف کالری خود را محدود کنید ، زیرا این امر می تواند سطح اسید اوریک شما را افزایش دهد.


آب بنوشید شما باید روزانه حدود 2 لیتر (8 لیوان) آب بنوشید.


همه این مراحل باید با درمان پزشک متخصص شما همراه باشد.


خلاصه


اگر از هایپراوریسمی رنج می برید ، باید مصرف گوشت قرمز ، ماهی های چرب ، نوشیدنی های شیرین و الکل را محدود کنید. خوردن منطقی ، نوشیدن مقدار زیادی آب و خوردن میوه و سبزیجات تازه ، غلات سبوس دار ، شیر کم چرب و ماست کمک بزرگی به مقابله با این مشکل سلامتی خواهد کرد.


مجله ارم بلاگ

ترجه شده از سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده