دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» هر آنچه راجع به تومورهای خوش خیم باید بدانید

هر آنچه راجع به تومورهای خوش خیم باید بدانید

تومورهای خوش خیم


بیشتر تومورهای خوش خیم نیازی به مداخله ندارند ، مگر اینکه شخص آن را به دلایل زیبایی دوست نداشته باشد. با وجود این ، هنوز هم باید برای تشخیص صحیح با یک متخصص پوست مشورت کنید.


تومورهای خوش خیم پوستی انواع مختلفی دارند. طبقه بندی آنها به طور کلی بر اساس منطقه ای که در آن اتفاق می افتد ، اندازه ، رنگ ، توزیع و علائم آنها است. در هر صورت ، آنها هیچ مشکلی اساسی برای شما ایجاد نمی کنند.


اگرچه معمولاً وجود این تومرها جدی نیستند ، اما باز هم باید به متخصص پوست مراجعه کنید تا دقیق این ضایعه مورد ارزیابی قرار گیرد.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


چرا تومور خوش خیم رخ می دهد؟


مانند همه نئوپلاسم ها ، تومور خوش خیم نیز توده ای از سلول های غیرطبیعی است. با این حال ، آنچه این تومورها را از تومورهای بدخیم متمایز می کند این است که آنها قادر به حمله به بافت های اطراف یا گسترش به سایر قسمت های بدن نیستند.


آزمایش خون ، تصویربرداری (مانند اشعه ایکس) یا نمونه برداری می تواند بدخیمی یا خوش خیم بودن تومور را مشخص کند.


بیشتر تومورهایی که روی پوست ایجاد می شوند خوش خیم هستند. حتی در این صورت ، شما باید این تومورها را به یک متخصص پوست نشان دهید.


انواع تومورهای خوش خیم


بیشتر افراد در طول زندگی خود طیف گسترده ای از رشد و تغییرات پوستی را تجربه خواهند کرد. پزشکان با آموزش و تجربه مناسب قادر به طبقه بندی بیشتر این ضایعات از طریق معاینه بالینی هستند.


آدنوم


آدنوم یک نئوپلاسم خوش خیم (تومور خوش‌خیم با منشأ بافت غددی) است که از غدد سباسه (غدد چربی پوست) یا غدد عرق سرچشمه می گیرد.


فیبروما


درماتوفیبروما ، همچنین به عنوان "هیستوسیتومای فیبری" شناخته می شود ، یکی از رایج ترین ضایعات پوستی در بافت نرم است. تشخیص آن معمولاً ساده است. این بیماری بیشتر در بزرگسالان میانسال دیده . آنها معمولاً به صورت برجستگی با سطح قهوه ای مایل به قرمز دیده می شوند.


لیپوما


بیمارانی که از بیماری لیپوما رنج می برند اغلب از توده بافت نرم و متحرکی که در زیر پوست احساس می شود شکایت دارند. آنها معمولاً بدون درد هستند مگر اینکه مفاصل ، اعصاب یا رگهای خونی را اشغال کنند.


به طور کلی ، آنها تومورهایی خوش خیم هستند و خطر بدخیمی ندارند و پس از حذف ، آنها معمولاً بر نمی گردند.


میوم


میوم ، تومورهای خوش خیم هستند که بیشتر در رحم ، دستگاه گوارش ، پوست و اندام تحتانی زنان میانسال دیده می شوند.


استئوکندروما


استئوکندروما از جمله تومورهای خوشخیم و بسیار شایع است. درواقع 50 درصد از تومور های خوشخیم عمدتا از نوع استئوکندروما میباشند.این در واقع شایع ترین تومور خوش خیم استخوان است و ممکن است به دو صورت تظاهر کند. یا به صورت یک تومور استخوانی منفرد باشد و یا ممکن است به صورت تومورهای متعدد استخوان باشد.


علاوه بر این ، بیشتر ضایعات انفرادی معمولاً کوچک و بدون علامت هستند. با این حال ، تشخیص و درمان این بیماری نیاز به بررسی زیادی دارد.


خال


ضایعات پوستی رنگی است که می تواند از بدو تولد به دلیل قرار گرفتن در معرض نور زیاد خورشید و بدون محافظت کافی رخ دهد و با گذشت زمان بدخیم شود.


ما توصیه می کنیم برای جلوگیری از ایجاد ملانوم (وخیم ترین نوع سرطان پوست) ، از ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین توصیه می کنیم که از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کنید.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

علائم تومورهای خوش خیم


همه تومورهای خوش خیم علامت ندارند. با این حال ، برخی از آنها قابلیت لمس دارند.


تشخیص صحیح تومورهای خوش خیم


در بیشتر موارد ، هنگامی که بیماران به دلیل وجود یک توده به جراح مراجعه می کنند ، تشخیص با بیوپسی (نمونه برداری از بافتی است که به منظور بررسی دقیق تر از بدن گرفته می‌شود) انجام می شود. برخی از تومورهای خوش خیم ممکن است پس از برداشتن ناقص آنها عود کنند.


گزینه های درمانی کدامند؟


درمان تومورهای خوش خیم معمولاً به دلایل زیبایی انجام می شود. در صورت لزوم ، اگر روش جراحی ساده موثر نباشد از جراحی میکروگرافی (یک شیوه جراحی دقیق است که از آن برای درمان سرطان پوست استفاده می شود) استفاده میشود.


درست است که تومورهای خوش خیم معمولاً مشکلات اساسی ایجاد نمی کنند اما هنوز هم مهم است که به متخصص پوست خود مراجعه کنید.


خوشبختانه ، در حال حاضر طیف گسترده ای از گزینه های درمانی برای از بین بردن این تومورها در دسترس است. 


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده