دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» درمان خانگی برای بهبود تورم پا

درمان خانگی برای بهبود تورم پا

پاهای متورم / 5 داروی خانگی برای تسکین


تورم پاها مشکل رایج بسیاری از خانم ها است. این وضعیت می تواند کاملاً آزار دهنده باشد. حتی می تواند دردی غیر قابل تحمل ایجاد کند. برای تسکین سریع می توانید به برخی از درمان های خانگی متوسل شوید.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

در این مقاله ، ما در مورد درمان های طبیعی صحبت خواهیم کرد که به شما در مبارزه با تورم پاها و احساس بهتر در پاها کمک می کند. ما از موادی که یافتن آنها نسبتاً آسان است استفاده خواهیم کرد.


چرا پاهای ما ورم می کند؟


تورم پاها یک مشکل شایع است. علاوه بر این ، این فقط در زنان مسن دیده نمی شود. عوامل زیادی وجود دارد که ما را به سمت این مشکل سوق می دهد.


کم تحرکی و سوء تغذیه از جمله این عوامل هستند. کم تحرکی ، گردش خون در پاهای ما را کندتر کرده و باعث تجمع مایعات در آنها می شود. کمبود مواد مغذی می تواند مانع جریان خون شود.


عواملی مانند عادت های بد (سیگار کشیدن ، مصرف الکل) ، پوشیدن لباس یا کفش بسیار تنگ نیز می تواند باعث تورم پاها شود.


اگر تورم بسیار شدید است و یا مشکلات سلامتی دیگری دارید ، قطعاً باید به پزشک مراجعه کنید. در برخی موارد این ممکن است نشانه بیماری جدی تری باشد.


روش های خانگی برای درمان ورم پاها


1. بالا بردن پاها به سمت بالا


اولین درمان خانگی ما برای ورم پاها یک روش ساده اما موثر است که به شما کمک می کند در عرض چند دقیقه آرام شوید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پاها را به سمت بالا ببرید.


این کار را می توانید با خوابیدن روی زمین و تکیه پاها به دیوار و درنهایت قرار دادن یک بالشت کوچک زیر کمرتان انجام دهید. خوب خواهد بود اگر نیم ساعت اینگونه بمانید.


برخی از حالت های یوگا نیز می توانند در مبارزه با این مشکل به شما کمک کنند. اگر تورم پاها مشکلی است که هر روز با آن روبرو می شوید حتما به پزشک مراجعه کنید.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


2. حمام پا


حمام پا گزینه مطبوعی است که پاهای متورم را شل می کند. اگر قبل از خواب یک استحمام پا انجام دهید ، اثر بهتری خواهد داشت. حمام پا احساس خوشایندی را روی پاهای شما ایجاد می کند.


همچنین می توانید برای حمام پا از سایر مواد کنار آب نیز استفاده کنید :


شیر

نمک دریا

سرکه

روغن هایی مانند روغن زیتون یا نارگیل

از جمله موادی هستند که حس بهتری را به شما منتقل خواهند کرد.


مهم است که آب به خوبی گرم شود. باید حداقل 20 دقیقه پاها را در آب نگه دارید. اگر آب خنک باشد ، باید کمی آب گرم بیشتری اضافه کنید. بلافاصله متوجه نتایج آن خواهید شد.


3. دوش گرفتن با درجه حرارت متغیر


دوش گرفتن در دماهای مختلف ، یک راه حل بسیار موثر است که می تواند به شما کمک کند تا از مشکل تورم پاها خلاص شوید. اگر این کار را هر روز انجام دهید ، گردش خون شما بهبود می یابد و حتی ممکن است تورم پاهایتان کاهش یابد.


برای استفاده از این روش ، باید آب را سرد و گرم کنید. در حالی که دوش میگیرید ، دوش را به سمت بالا و پایین و با آب از پاها به زانوها و سپس به ساق پا برسانید. دما را هر 15 ثانیه تغییر دهید و این روند را بارها تکرار کنید.


4. استفاده از برس شست و شوی بدن


برس شست و شوی بدن وسیله ای است که به طور فزاینده ای محبوب شده است. هم کاربرد آن آسان است و هم نتایج خوبی را به همراه دارد. تمام آنچه شما نیاز دارید یک برس برای مالش بدن از پایین به بالا است.


می توانید برس شست و شوی بدن را فقط روی پاها بمالید یا از آن در سراسر بدن خود استفاده کنید تا کاملاً سود ببرید. این روش ساده گردش خون را بهبود می بخشد.


اگر هر روز آن را استفاده کنید ، بهبود بافت پوست خود را مشاهده خواهید کرد. پوست شما صاف و بدون نقص به نظر خواهد رسید.


5. ماساژ با آلوئه ورا و روغن نعناع


در صورت تمایل می توانید تمام این روش ها را به کار بگیرید و یک درمان کامل را اعمال کنید. در پایان ، یادآوری می کنیم که نباید فواید ماساژ را نادیده بگیرید. ماساژ اثر همه این روش ها را افزایش می دهد و پوست شما را به شدت تقویت می کند.


اگر می خواهید به آرامش بیشتری دست یابید ، می توانید هنگام ماساژ ، از ژل آلوئه ورا استفاده کنید که هم مرطوب کننده است و هم تسکین دهنده است.


علاوه بر این ، اگر چند قطره روغن نعناع اضافه کنید ، احساس طراوت را افزایش می دهید. روغن نعناع به بهبود گردش خون شما کمک کرده و عطر و بویی دلپذیر بر روی پوست شما می گذارد.


ماساژ را از پاها شروع کرده و فشار ملایم یا متوسط ​​را اعمال کنید.


در آخر به یاد داشته باشید که ماساژ باید از پایین به سمت بالا اعمال شود.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده