خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جویدن ناخن و تاثیر آن بر سلامتی

جویدن ناخن و تاثیر آن بر سلامتی

جویدن ناخن و سلامت دهان و دندان

 

اگر ناخن های خود را اغلب می جوید ، باید بدانید که این امر عواقبی برای بدن شما دارد. در اینجا ، ما در مورد تأثیر ناخن جویدن بر سلامتی شما صحبت خواهیم کرد.

 

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

جویدن ناخن یا اونیکوفاژی بیش از آنکه باعث ایجاد مشکلات زیبایی در دستان شما شود ، عواقبی برای سلامت دهان و دندان شما دارد.

 

عادت گذاشتن انگشتان در دهان اغلب یک عمل ناخودآگاه است. غالباً نشان دهنده درگیری عاطفی یا رفتار تقلیدی است. این مشکل که بیشتر در دوران کودکی و نوجوانی شایع است ، می تواند افراد در هر سنی را درگیر کند. با این حال ، در برخی افراد این بیماری تا بزرگسالی ادامه می یابد.

 

در حالی که این عادت ممکن است بی ضرر به نظر برسد ، اما می تواند به دهان آسیب برساند.

 

اونیکوفاژی چیست؟


Onychophagia نام عادت جویدن ناخن است. این یک رفتار ناخودآگاه است که در آن فرد دستان خود را در دهان خود قرار داده و ناخن دست خود را میجود.

 

اگرچه این اصطلاح به طور خاص به ناخن ها اشاره می کند ، اما میتواند شامل کندن پوست اطراف انگشتان به وسیله دندان یا دست نیز باشد

 

منشاء اونیکوفاژی با استرس همراه است. وقتی شخص با موقعیت های مکرر اضطرابی روبرو می شود که نمی تواند آنها را به طور موثر برطرف کند ، به عنوان تسکین دهنده استرس عمل می کند.

 

همچنین یک فرضیه در مورد ماندگاری بیمار در مراحل کلامی رشد روانی فرد وجود دارد. این امر تمایل به قرار دادن اشیاء در دهان ، از جمله ناخن ها را توضیح می دهد.

 

اونیکوفاژی در کودکان و نوجوانان شایع است. با این حال ، این عادت می تواند تا بزرگسالی نیز ادامه یابد.

 

مشکلات کلی سلامت ناشی از اونیکوفاژی

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

اونیکوفاژی پیامدهای خاصی برای سلامت دهان و دندان دارد که بعداً آنها را تجزیه و تحلیل می کنیم.

 

اما ابتدا بیایید نگاهی به آنچه در سایر سیستم های بدن که در اثر این عمل رخ میدهد بیاندازیم.

 

در سطح گوارشی ، بلعیدن تکه های ناخن می تواند نحوه پردازش غذا توسط معده را تغییر دهد. ممکن است افزایش تولید اسید معده و سوء هاضمه یا به عبارت دیگر ناراحتی مبهم در بالای شکم وجود داشته باشد.

 

اگر به پایین رفتن در دستگاه گوارش ادامه دهیم ، نتایج را در روده کوچک مشاهده خواهیم کرد. در آنجا ، تکه های ناخن می توانند ورود انگل ها را تسهیل کنند و علائم ناگواری را به وجود آورند.

 

ونیکومایکوزیس یا عفونت قارچی ناخن یکی دیگر از نتایج است. تماس مداوم ناخن ها با دهان ، رطوبت اطراف ناخن های دست افزایش می یابد و قارچ ها محیط مناسبی برای رشد خواهند داشت.

 

شایان ذکر است که درمان قارچ ناخن دشوار است و نیاز به درمان طولانی مدت با استفاده مداوم از داروها دارد. بنابراین ، این بیماری است که باید زود تشخیص داده شود.

 

همچنین جویدن ناخن و پوست اطراف آن میتواند باعث بروز پارونیشیا شود. پارونیشیا به عفونت بافت نرم اطراف ناخن گقته می‌شود. این عفونت یکی از عفونت‌های شایع بوده و هر فردی ممکن است روزی با آن مواجه شود. محل شایع بروز پارونیشیا، حاشیه‌ی صدف ناخن و محل اتصال ناخن به پوست است. در این التهاب، پوست اطراف ناخن دچار تورم، التهاب و درد می‌شود و گاهی نیز آبسه‌هایی همراه با چرک مشاهده می‌شود.

 

عواقب جویدن ناخن بر سلامت دهان و دندان

 

اگرچه دستگاه گوارش ، ناخن ها و پوست انگشتان بیشترین آسیب را در این زمینه میبینند ، اما ناخن جویدن نیز از نظر بهداشت دهان و دندان نتایج غیرقابل انکاری را در پی دارد. زیرا دندان و سایر ساختارهای دهان بسیار حساس هستند.

 

فراموش نکنیم که دست ها همیشه با مواد خارجی و عوامل بیماری زا در تماس هستند و ما از این اندام برای تعامل روزانه با جهان پیرامون خود استفاده می کنیم.

 

وقتی ناخن های خود را میجویم ، ویروس ها ، باکتری ها و انگل ها میتوانند وارد دهان ما شوند. اما این همه ماجرا نیست. همچنین این عوامل می تواند مینای دندان را از بین ببرد و حتی لثه ها را ملتهب کند.

 

اجازه دهید نگاهی دقیق تر به برخی از عواقب اونیکوفاژی بر سلامت دهان و دندان داشته باشیم که با کاهش این عادت می توان از آنها جلوگیری کرد.

 

1. جویدن ناخن باعث فرسایش زودرس دندان ها می شود

 

یکی از پیامدهای اونیکوفاژی بر سلامت دهان و دندان ، فرسایش مینای دندان است.

 

بیشترین تأثیر را از قرار گرفتن در معرض آنها می گیرند. این امر در افرادی که به دلیل استرس و اضطراب از آنیکوفاژی رنج می برند ، بیشتر مشهود است ، زیرا اغلب دچار دندان قروچه (دندان قروچه و دندان قروچه) هستند.

 

2- ناخن جویدن خطر ابتلا به پوسیدگی دندان را افزایش می دهد

 

پوسیدگی یک بیماری شایع دهان و دندان است. این امر با بهداشت و مراقبت ضعیف از دهان حاصل میشود.

 

3. ناخن جویدن می تواند منجر به هالیتوز یا بوی بد دهان شود

 

Halitosis یا بوی بدن دهان به دلایل متفاوتی رخ میدهد ، اما شایع ترین آن مربوط به بهداشت ضعیف دهان و استعمار باکتری ها در دهان است. بنابراین ، مانند پوسیدگی دندان ، یکی از پیامدهای اونیکوفاژی برای سلامت دهان و دندان بوی بد دهان است.

 

4- ناخن جویدن می تواند منجر به عفونت در دهان شود

 

برخی از باکتری ها به طور معمول در دهان ما زندگی می کنند و باعث بیماری نمی شوند.

 

تماس مداوم با دست و عوامل بیماری زا ناشناخته تعادل این باکتری ها را تغییر می دهد و در نتیجه میتواند منجر به عفونت شوند.

 

چگونه می توان از عواقب اونیکوفاژی بر سلامت دهان و دندان جلوگیری کرد؟

 

اگر می خواهید از عواقب ناخن جویدن بر سلامت دهان جلوگیری کنید ، باید برخی اقدامات را برای کاهش عادت بد انجام دهید. اینها می توانند از درمان روانشناختی گرفته تا داروهای طبیعی که منجر به جلوگیری از جویدن ناخن ها میشوند ، باشند.

 

روانشناس با توجه به شرایط بیمار از تکنیک های مختلفی برای مقابله با این رویکرد استفاده خواهد کرد.

 

در عین حال ، بیمار می تواند از تکنیک هایی در خانه برای کاهش میل به جویدن ناخن استفاده کند. مدیتیشن و یوگا دو تکنیک خوب و موثر در این زمینه هستند.

 

می توانید لاک های ناخن مخصوصی را تهیه کنید و بخرید که طعم ناخوشایندی به ناخن ها میدهند و همین امر میل شما به جویدن ناخن را کاهش و حتی از بین میبرد.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده