خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکاتی مهم برای بیماران قلبی در پاییز

نکاتی مهم برای بیماران قلبی در پاییز

9 نکته برای بیماران قلبی در فصل پاییز


تغییر فصل از تابستان به پاییز می تواند برای بیماران قلبی چالش برانگیز باشد. هوای سرد و بارانی می تواند به قلب آنها فشار وارد کند.


چرا بیماران قلبی باید به فصل پاییز توجه ویژه کنند؟

شروع پاییز با سرد شدن هوا و همچنین افرادی که در خیابان هودی و کت میپوشند ، احساس میشود.بنابراین در برخورد با هوای بارانی، بادی و سرد سعی کنید از خود در برابر عفونت محافظت کنید. اما محافظت برای بیماران قلبی باید خاص تر باشد. زیرا هوایی که شروع به سرد شدن می کند فشار روی قلب را افزایش می دهد و همین امر باعث افزایش خطر حمله قلبی میشود. درد قفسه سینه که در هوای سرد ایجاد می شود می تواند نشانه ای از حمله قلبی باشد. بیماری آنفولانزا که در این فصل شایع است، می تواند در برخی از بیماران قلبی گسترش یابد و پریکارد و عضله قلب را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین در افراد جوان و سالم نیز دیده می شود. به همین دلیل، چکاپ مداوم پس از ظاهر شدن درد در قفسه سینه بعد از سرماخوردگی یا ایجاد پس از ابتلا به آنفولانزا ضروری است.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

اقدامات احتیاطی که بیماران قلبی در هوای سرد باید انجام دهند


1. بدون چتر بیرون نروید


باد و باران باعث می شود هوای سرد بیشتر احساس شود. به همین دلیل لازم است قبل از بیرون رفتن با رعایت شرایط آب و هوایی احتیاط لازم را به عمل آورید. انجام اقداماتی مانند همراه داشتن چتر یا بارانی در صورت بارندگی احتمالی در حفظ سلامت قلب اهمیت زیادی دارد.


2. تزریق واکسن آنفولانزا را فراموش نکنید


شدت بیماری آنفولانزا در بیماران قلبی شدیدتر است. به ویژه، بیمارانی که به ذات الریه مبتلا می شوند که اکثرا نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند. به همین دلیل، تزریق واکسن آنفولانزا و ذاتالریه برای بیماران قلبی، بهویژه افراد بالای 65 سال ضروری است. اواسط شهریور بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا است.


3. پیاده روی را به تاخیر نیندازید


با شروع سرد شدن هوا، زمان بازگشت به پیاده روی هایی است که به دلیل گرمای تابستان قطع شده بودند. 30 دقیقه پیاده روی سریع حداقل چهار روز در هفته از سلامت قلب و عروق محافظت می کند و خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. چون در تابستان بیشتر پیاده روی در هوای خنک صبح یا عصر ترجیح داده میشود، باید در فصل پاییز پیاده روی برای ساعاتی در نظر گرفته شود که از آفتاب نیز بهرهمند شوید. فراموش نکنید که پیاده روی نباید در هوای بادی و بارانی ترجیح داده شود زیرا احتمال ابتلا به بیماری های پاییزه در این زمان ها افزایش میابد.


4. نوشیدن آب را فراموش نکنید


با کاهش احساس تشنگی با ورود به فصل پاییز، اغلب مصرف آب را فراموش می کنیم. کمبود مایعات در بدن می تواند باعث نارسایی قلبی، اختلالات کلیوی و اختلالات ریتم قلب به خصوص در افراد مسن شود. بنابراین نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز ضروری است.


5. نوشیدنی های گرم را جایگزین نوشیدنی های سرد کنید


پاییز زمان انتخاب نوشیدنی های گرم به جای نوشیدنی های سرد است. مصرف چای و قهوه که دارای خواص آنتی اکسیدانی است، به سلامت عروق کمک می کند. مصرف روزانه 1 فنجان قهوه و 2 تا 3 فنجان چای تازه دم توصیه می شود. با این حال، شکر یا شیرین کننده نباید به آنها اضافه شود. اگر مصرف این نوشیدنی ها بدون شیرین کننده برای شما خوشایند نیست ، میتوانید روزانه از ۱۰ گرم شکلات تلخ استفاده کرده و یا استفاده از عسل را ترجیح دهید. ضمناً مصرف 3 فنجان دمنوش گیاهی در روز به خصوص چای سبز به شرطی که در مصرف آن زیاده روی نشود، تناسب اندام را حفظ می کند.


6. از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید


مصرف روزانه 5 وعده سبزیجات و میوه های تازه، هم از عروق محافظت می کند و هم مقاومت بدن را در برابر عفونت ها افزایش می دهد. انگور قرمز با هسته ، از جمله میوه های ایده آل برای مصرف در فصل پاییز است. اما به دلیل قندی که دارد مصرف آن نباید از یک خوشه در روز بیشتر شود. در وعده صبحانه باید از مصرف شیرینی جات پرهیز کنید و در وعده ناهار و شام سالاد سبز کم چرب مصرف کنید. همچنین از سماق (به دلیل قابلیت تنظیم سطح قند خون) می توان برای طعم دار کردن سالاد استفاده کرد. سرکه انگور نیز ایده آل است زیرا دارای اثرات آنتی اکسیدانی و بهبود مقاومت نسبت به انسولین است.


7.مصرف غذاهای دریایی را فراموش نکنید


پاییز به معنای آغاز فصل صید ماهی است. به خصوص ابتدای مهر که ساردین به وفور یافت می شود را نباید از دست داد. ماهی ساردین بعد از سالمون یکی از غنی ترین ماهی ها از نظر امگا 3 هستند. با مصرف دو روز در هفته ماهی، نسبت چربی خون شما متعادل شده و از رگ های شما محافظت می شود. علاوه بر ماهی، می توان با استفاده از زنجبیل که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، از رگ های خود محافظت بیشتری کنید.


8. لباس گرم و مناسب بپوشید


اولین احتیاط برای سلامت قلب در پاییز این است که مدل لباس پوشیدن را متناسب با فصل انتخاب کنید. به جای یک لایه لباس، که اغلب در تابستان ترجیح داده می شود، باید از دو لایه لباس که از دمای بدن محافظت می کند استفاده کنید. بهتر است ابتدا یک زیرپوش یا تاپ نخی بپوشید و سپس روی آن پلیور یا بافت خود را تن کنید . بدین صورت این اطمینان حاصل میشود که دمای بدن ثابت مانده و از باد پاییزی نیز محافظت میشود.


9. برای تنظیم دوز دارو هایتان به پزشک مراجعه کنید


بیماران قلبی که دارو مصرف میکنند ، به محض تغییر فصل باید چکاپ شوند و داروهای مصرفی آنها مجددا مورد بررسی قرار گیرد. به طور مثال ممکن است کاهش دوز داروهای فشار خون به خصوص در فصل تابستان برای بیماران مبتلا به فشار خون ضرروی باشد. در بیماران قلبی، از دست دادن بیش از حد مایعات و فشار خون پایین به دلیل انبساط عروق خونی با گرما قابل مشاهده است. با کاهش دما و سد شدن آن، این رویداد برعکس می شود. به خصوص در افراد مبتلا به بیماری قلبی که دوز داروی آنها کاهش یافته و یا دارو مصرف نمی کنند، حملات فشار خون بالا در این فصل ممکن است مشاهده شود. بنابراین، با مشورت پزشک متخصص، دوز داروهای خود را مجدداً تنظیم کنید.


فراموش نکنید که رعایت نکات بالا برای بیماران قلبی و عروقی امری ضروری است ولی مهم تر از همه اینا ، مراجعه این بیماران (با شروع پاییز) به پزشک متخصص خودشان است.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده