خرید از سراسر دنیا


» نکاتی ضروری برای حفظ سلامت استخوان ها

نکاتی ضروری برای حفظ سلامت استخوان ها

7 هشدار مهم برای محافظت از سلامت استخوان ها


آیا برای سلامت استخوان هایتان که با افزایش سن ضعیف تر می شوند، اقدامات احتیاطی لازم را انجام داده اید؟ به توصیه های زیر توجه و از آنها پیروی کنید زیرا سلامت استخوان های شما را تضمین می کند تا در سنین بالا دچار مشکل نشوید.


اسکلت بدن از روابط پیچیده استخوان، ماهیچه، غضروف و بافت همبند تشکیل می شود. عملکرد مناسب و هماهنگ کل این سیستم در صورتی امکان پذیر است که فرد سالم باشد. اوج تراکم و کیفیت استخوان در سنین 17 تا 35 سالگی به دست می آید. توده استخوانی همیشه بعد از 35 سالگی در جهت کاهش پیشرفت می کند. بنابر این این اقدامات احتیاطی سلامت استخوان های شما را در سنین بالاتر تضمین میکنند.


1. مصرف مغز ها و حبوبات را فراموش نکنید


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

کلسیم و پروتئین باعث تقویت استخوان ها میشوند. نیاز به کلسیم استخوان در دوره رشد، در دوران بارداری، بعد از یائسگی و در سنین بالا بیشتر است. نیاز کلسیم را می توان از شیر و لبنیات، سبزیجات با برگ سبز تیره، حبوبات و مغزها به ویژه بادام تامین کرد. پروتئین ها نیز در ساختار استخوان مهم هستند. زیرا انعطاف پذیری استخوان و کریستال های کلسیم را برای با هم ماندن فراهم می کند. پروتئین ها را می توان از غذاهای حیوانی، تخم مرغ، ماهی و حبوبات به دست آورد.


2. روزانه از طریق نور خورشید ویتامین D مورد نیاز بدن را جذب کنید


ویتامین D برای ته نشین شدن کلسیم در استخوان ها ضروری است. فعالیت ورزشی و تحرک نیز نقش مهمی در قرارگیری کلسیم در استخوان ها دارد. مهمترین منبع ویتامین D نور خورشید است. به لطف نور خورشید، ویتامین D در پوست تشکیل می شود. سایر منابع ویتامین D ماهی، روغن ماهی و تخم مرغ هستند. برای محافظت از سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان، تغذیه مناسب و کافی، نور خورشید و ورزش مقدم بر همه داروها و درمان هاست. آفتاب گرفتن به مدت 10-15 دقیقه ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین می کند. کافی است دست ها و پاها را به مدت 10-15 دقیقه در معرض تابش خورشید قرار دهید.


3. سایر ویتامین های مورد نیاز بدن را از مواد غذایی تازه تامین کنید


مواد معدنی مانند ویتامین D، پروتئین ها، کلسیم و فسفر مواد مغذی اصلی استخوان ها هستند و باید به طور منظم مصرف شوند. فسفر نیز مانند کلسیم از شیر و لبنیات، سبزیجات برگ سبز تیره، حبوبات، مغزها و به ویژه بادام به دست می آید. با این حال، زنان باید از سن 50 سالگی میزان کلسیم مصرفی خود را افزایش دهند. در حالی که مصرف روزانه 1 گرم کلسیم تا سن 50 سالگی توصیه می شود پس از 50 سالگی آن را به 1.5 گرم افزایش دهید. از سوی دیگر، مصرف ویتامین K همچنین به دلیل عملکرد آن در انعقاد خون و همچنین برخی از پروتئین هایی که به سنتز آن کمک می کند، برای داشتن استخوان های سالم ضروری است. ویتامین K بیشتر در کلم بروکلی و اسفناج یافت می شود. کافئین همچنین بر جذب کلسیم تأثیر منفی می گذارد.


4. با افزایش سن توجه بیشتری به سلامت استخوان های خود کنید


با افزایش سن استخوان ها نازک تر و ضعیف تر می شوند. مراجعه به پزشک در فواصل منظم، اندازه گیری تراکم استخوان، رژیم غذایی متعادل و برنامه ورزشی مناسب با ظرفیت بدنی کمک می کند تا دوران سالمندی را بدون هیچ مشکلی از نظر سلامت استخوان سپری کنید.شما همچنین نباید از تمرینات تعادلی و تقویتی مفصل ران غافل شد.


5. وزن خود را متعادل نگه داشته و تحرک داشته باشید


اگر می‌خواهید استخوان‌های سالمی داشته باشید، باید به وزن ایده‌آل مورد قبول بدنتان با توجه به سن خود برسید و آنرا حفظ کنید. تحلیل استخوان در افراد لاغر شایع تر است. به جای لاغر و بی تحرک بودن، برای سلامتی بهتر تر است که وزن فرد بالاتر از وزن طبیعی باشد اما فعال و پر تحرک باشد. با این حال اضافه وزن به مفاصل فشار غیر ضروری وارد می کند و خطر افتادن و شکستگی استخوان را افزایش می دهد.


6. برای خود کفش مناسب و راحت انتخاب کنید


برای سلامت استخوان‌هایتان باید به پاهایتان اهمیت بدهید که در طول روز حرکت را برای شما به ارمغان می آورند و بدن شما را حمل می‌کنند. توصیه می شود کفش های سبک را انتخاب کنید که راحت و نرم باشند و به جلوی پا فشار وارد نکنند. بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید، دیابت، مشکلات جذب روده ای و بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید باید مراقب پوکی استخوان باشند. علاوه بر این، افرادی که سابقه خانوادگی پوکی استخوان و شکستگی لگن داشته اند و کسانی که به دلیل یک زمین خوردن ساده دچار شکستگی شده اند و قد آنها در طول سال های پیش رو کوتاه تر شده است، ممکن است با این مشکل مواجه شوند.


7. سطح هورمون های خود را متعادل نگه دارید


استخوان ها نیز به عنوان بافت زنده تحت تأثیر هورمون ها هستند. ترشح بیش از حد هورمون تیروئید توسط غده تیروئید می تواند منجر به از بین رفتن بافت استخوانی شود. تحلیل استخوان در زنان بیشتر است زیرا سطح استروژن به دلیل یائسگی کاهش می یابد. عدم قاعدگی برای مدت طولانی قبل از یائسگی نیز میتواند بر پوکی استخوان تاثیر بگذارد. سطح پایین تستوسترون در مردان نیز با کاهش توده استخوانی رابطه مستقیم دارد. برای داشتن استخوان های سالم در همه افراد، چه مرد و چه زن، تعادل هورمونی باید حفظ شود.


اگر توصیه های بالا را جدی بگیرید ، در میانسالی و سالمندی ، بدون هیچ مشکلی زندگی خوبی را سپری خواهید کرد.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده